martin-skorseze-znovu-piddav-krititsi-filmi-marvel-ya-poyasnyu-chomu-tse-ne-kino

Мартін Скорсезе знову піддав критиці фільми Marvel: я поясню, чому це не кіно

 • 57234 переглядiв

“Перебуваючи на початку жовтня в Англії, я дав інтерв’ю журналу Empire. Мені було поставлено питання про фільми (кіностудії) Marvel. Я відповів на нього. Я сказав, що спробував подивитися кілька таких фільмів, проте зрозумів, що вони не для мене; вони більшою мірою схожі на парк розваг, ніж на кіно, яке я знаю і люблю все своє життя. Я сказав, що не вважаю їх творами кіномистецтва, це не кіно”, — нагадав режисер.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мартін Скорсезе розкритикував фільми Marvel: це не кіно

“Дехто вхопився за останню частину моєї відповіді, назвавши її образливою, а також доказом моєї ненависті до Marvel. Якщо хтось твердо намірився тлумачити мої слова в такому світлі, я нічого не можу з цим вдіяти”, — додав він.

Він зазначив, що відсутність його зацікавленості у цих фільмах — “це справа особистого смаку і мого характеру”.

“Я знаю: коли б я був молодший, якби народився пізніше, ці картини могли б мені сподобатися, і може бути, я і сам захотів би зробити одну з таких картин. Але я ріс у свій час, і у мене виробилися свої почуття, своє ставлення до кіно, до того, яким воно може і повинно бути. І почуття ці далекі від всесвіту Marvel так само, як Земля далека від Альфа Центавра”, — додав Скорсезе.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Девід Лінч отримав почесний “Оскар”

Він зазначив, що для нього і тих кінематографістів, що починали знімати кіно водночас, що і він — “фільми повинні були бути одкровенням — одкровенням естетичним, емоційним і духовним”.

“Головне в фільмах — це їх персонажі, люди складні, суперечливі, що часом володіють парадоксальним характером. Це про те, як вони можуть заподіяти один одному біль, як вони люблять один одного, як вони раптово стикаються самі з собою”, — зазначив кінорежисер.

Він заявив, що раніше кінематографісти “виступали за кіно як за форму мистецтва, рівноцінну літературі, музиці і танцям”.

Скорсезе також порівняв фільми Marvel з картинами Альфреда Хічкока.

“Я думаю, Хічкок сам по собі був франшизою. Або він був нашою франшизою. Кожна нова картина Хічкока ставала справжньою подією... У певному сенсі деякі фільми Хічкока були парками розваг...Хтось каже, що картини Хічкока схожі одна на іншу. Напевно, в цьому є частка правди... Але схожість нинішніх багатосерійних франшиз — це щось інше. У картинах Marvel присутні багато елементів, які є визначальними для відомого мені кіно. Чого там немає, так це одкровення, таємниці і справжньої емоційної небезпеки. Там немає нічого, що можна назвати ризиком. Фільми роблять, щоб виконати конкретний набір вимог, і вони знімаються як варіації на певний набір тем. За назвою це сиквели, а за духом ремейки, і все в них офіційно санкціоновано, тому що інакше і бути не може”, — додав Скорсезе.

Він зазначив, що сучасне кіновиробництво дуже тісно пов’язане з культурою споживання.

“Такий характер сучасних кінофраншизи: спочатку вивчається ринок, потім проводяться випробування на аудиторії, потім все зайве забирають, картину модифікують, потім ще раз перевіряють, потім знову вносять зміни, і процес цей повторюється до тих пір, поки франшиза не буде придатна до споживання”, — вважає режисер.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: “Джокер” став найкасовішим фільмом з рейтингом R

Скорсезе відзначив, що фільми про супергероїв витісняють з великих екранів інші фільми, а потокові відеосервіси замінюють кінотеатри. Попри це, він зазначає, що сам недавно зняв фільм “Ірландець” для стрімінгового сервісу Netflix. “Проте, я не знаю жодного кінематографіста, який не хотів би робити картини для широкого екрана”, — написав він, та додав, що станом на сьогодні, щоб режисер не знімав, для кінотеатрів в пріоритеті все одно будуть фільми про супергероїв. Скорсезе не згоден з тим, що це просто питання попиту і пропозиції: “Якщо людям нескінченно продають одну і ту ж річ, то вони, звичайно, захочуть її знову”.

“Як нам всім відомо, за останні 20 років кіноіндустрія зазнала змін на всіх фронтах... Йдеться про поступове, але стійке позбавлення від ризику. Багато фільмів сьогодні є ідеальним продуктом, виготовленим для негайного споживання. Багато з них зроблені талановитими колективами. Однак, в них відсутнє щось істотно важливе для кіно: щось, що об’єднує концепція одного художника. Тому що, звичайно ж, індивідуум у творчості — це найбільш ризикований фактор”, — написав режисер, та додав, що “деякі люди з кіноіндустрії абсолютно байдужі до питання художньої творчості, а до історії кіно ставляться зневажливо і по-господарськи. А це смертельне поєднання”.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Rolling Stone склав рейтинг найстрашніших серіалів в історії телебачення

Він зазначив, що станом на сьогодні існує дві окремі галузі кіновиробництва:

“Перша — це всесвітні аудіовізуальні розваги, а друга — кіно. Час від часу вони ще перетинаються, але таке трапляється все рідше. І я побоююся, що фінансове панування першої області використовується для того, щоб витіснити на узбіччя і принизити другу. Для тих, хто мріє знімати кіно або робить перші кроки в цій області, ситуація складається дуже несприятлива і навіть жорстока. І це наповнює мене величезним сумом”, — резюмував Мартін Скорсезе.

Наприкінці жовтня думку Скорсезе щодо супергеройських фільмів підтримав інший американський кінорежисер, автор фільма “Хрещений батько”, Френсіс Форд Коппола. Він назвав картини кіновсесвіту Marvel огидними, а сам Скорсезе, на його думку, був “занадто люб’язний” у своїх формулюваннях. Коппола висловив здивування, що цінного може винести глядач від перегляду такого кіно, адже, по суті, він “переглядає раз за разом одні й ті самі фільми”.

76-річний Мартін Скорсезе неодноразово визнавався одним з найбільших і найбільш впливових кінорежисерів сучасності. Його фільми, в числі яких “Таксист” (1976), “Скажений бик” (1980), “Славні хлопці” (1990), “Банди Нью-Йорка” (2002), “Авіатор” (2004), “Відступники” ( 2006), “Острів проклятих” (2009) здобули визнання глядачів по всьому світу і принесли йому безліч нагород, включаючи “Оскар”, “Золотий глобус”, “Еммі” та інші.

Нагадаємо, українська картина “Додому” (EVGE) Нарімана Алієва отримала нагороду за найкращий іноземний фільм Босфорського кінофестивалю у Стамбулі.

Українські Національні Новини

Новини Світу

    Популярні

    Новини по темі