ukenru
kolektoram-khochut-na-rivni-zakonu-zaboroniti-pogrozi-borzhnikami-vr-pidtrimala-novi-pravila

Колекторам хочуть на рівні закону заборонити погрози боржникам: ВР підтримала нові правила

 • 14859 переглядiв

КИЇВ. 27 січня. УНН. Парламентарі ухвалили за основу законопроект щодо захисту боржників при врегулюванні питання заборгованості з колекторською компанією. Відповідне рішення підтримали 355 народних депутатів України на пленарному засіданні у середу, 27 січня, передає кореспондент УНН.

Цитата

“Законопроект передбачає, щоб позичальника від погроз захищали не лише самі міркування моралі, а регулятор, озброєний відповідними засобами контролю, і механізми, завдяки яким ринок сам зробить вигнанцем того, що вирішив діяти за межами дозволеного”, — сказала під час представлення законопроекту голова підкомітету комітету ВР з питань фінансів, податкової та митної політики Ольга Василевська-Смаглюк.

Деталі

Законопроектом № 4241 унормовуються стягнення будь-якими суб’єктами в позасудовому порядку заборгованості за кредитом. Колекторською компанією в документі визначається та, що здійснює врегулювання простроченої заборгованості та включена до Реєстру колекторських компаній, який вестиме Національний банк України.

Пропонується встановити певні вимоги до кредитодавців, включаючи колекторські компанії, при врегулюванні простроченої заборгованості:

  • дотримуватися вимог до етичної поведінки та правил взаємодії з боржником;
  • інформувати боржника про залучення колекторської компанії до врегулювання простроченої заборгованості та/або відступлення права вимогу новому кредитору;
  • укладати договори лише з юридичними особами, включеними до Реєстру колекторських компаній;
  • повідомити Національний банк України про укладення з колекторською компанією договору;
  • контролювати дії залучених колекторських компаній та надавати рекомендації щодо усунення порушень.

Законопроектом також пропонується встановити вимоги до взаємодії зі споживачем під час врегулювання простроченої заборгованості, це може відбуватися шляхом:

  • безпосередньої взаємодії (особисті або телефонні переговори);
  • надсилання повідомлень (текстових, голосових та інших повідомлень, в тому числі без залучення працівників шляхом використанням програмного забезпечення);
  • надсилання поштових відправлень (за місцем проживання або за місцем роботи).

Доповнення

НБУ постійно отримує скарги від громадян на дії колекторів. Відтак, Нацбанк пояснив українцям, як діяти у разі погроз. Зазначається — якщо ви особисто не давали дозвіл на використання вашого телефону, фінансова компанія та колектори порушують законодавство. Правопорушенням вважаються і погрози.

Для свого захисту потрібно як мінімум знати назву колекторської компанії, представники якої до вас телефонують. Якщо самостійно владнати ситуацію не виходить, потрібно звернутися з заявою до НБУ, Уповноваженого ВРУ з прав людини або до суду.

Українські Національні Новини

Політика