Так, Журавський визнає, що коли в судові процеси втручаються представники владних кіл, шантаж міжнародними інвестиціями та дипломатія, будь-яка українська компанія ризикує постраждати внаслідок рішення залежної від впливу судової системи.
Цитата
“У нас суд часто приймає рішення, які продиктовані вказівками Банкової.(...) А без судової гілки влади держави немає. І мова навіть не про персоналії, про „інститут“, якщо сьогодні навіть судді Конституційного суду не можуть знайти справедливості. Тому в контексті суду Scania проти української компанії, суд боїться владу та виконує „під козирок“ все, що говорить влада, а якщо суд намагається ухвалити правосудне рішення, то можуть початися наїзди на цей суд”, — зазначив політолог.
Деталі
Тому, на думку Віталія Журавського, все, що залишається українській стороні, яка програла апеляційний суд попри перемогу в першій інстанції господарського суду, — це продовжувати відстоювати свої права та інтереси. Попри залучені ресурси з боку Scania та потужне політичне лобі її інтересів, в української компанії “Журавлина” все ще залишається касаційна судова інстанція захисту прав.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кинути виклик шведському гіганту Scania на 123 мільйони: українська компанія вперше озвучила свою позицію
“Якщо говорити про конкретний факт (судовий процес Scania проти „Журавлини“ — ред.), то залишається використовувати всі можливості на національному рівні та, зокрема, міжнародні. На жаль, в Україні є диктатура і фактично відсутність судової гілки влади. Інколи суди приймають правильне рішення й тоді починаються „наїзди“ на суддів”, — зауважує Журавський.
Зауважимо, що саме така потужна дискредитаційна кампанія розпочалась після рішення Господарського суду першої інстанції щодо стягнення зі Scania на користь “Журавлини” 123 млн грн компенсації за 2012-2017 рр. Після цього Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу “Scania Україна” та скасував рішення першої судової інстанції.
Через потужне політичне лобіювання інтересів шведської Scania в Україні експерти не впевнені у відсутності тиску на Північний апеляційний господарський суд.
Так, посол Швеції Тобіас Тіберг неодноразово наголошував, що подальші шведські інвестиції в Україну можуть опинитись під питанням у випадку програшу Scania у суді.
Тож раніше політолог Віталій Бала не виключив, що шведський посол цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania.
Довідково. Про причини багаторічних судових конфліктів української компанії “Журавлина” та шведського виробника вантажівок Scania УНН писав детально раніше.