"Чого варті "фінансові гарантії" для пацієнтів у виконанні МОЗу або трохи про опрацьованість фінансово-економічного обґрунтування "реформи охорони здоров'я". 06.06.2017 в техніко-економічному обґрунтуванні до свого законопроекту "Про Державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів" МОЗ надав такий прогноз щодо зростання державних витрат на охорону здоров'я: 2018-70,8 млрд грн; 2019-90,2 млрд; 2020-115,1 млрд грн (див. перший скрін).
Але вже через тиждень 14.06.2017, презентуючи бюджетну резолюцію на три роки МОЗ на своєму сайті (природно в хвалебному тоні, як чергову перемогу) презентує наступну динаміку зростання витрат: 2018 - 65,7 млрд грн; 2019 - 73,9 млрд; 2020 року - 81,2 млрд. Отже, за тиждень державні гарантії щодо фінансування охорони здоров'я на три роки зменшилися на 55,3 млрд грн - а це дорівнює всьому обсягу медичної субвенції на поточний рік!!!
За 2020 рік зменшення прогнозних обсягів фінансування склало 34 млрд грн, або 62% від поточного рівня!!!" - зазначив він.
Д.Подтуркін, виходячи з опублікованих їм даних, задався питаннями:
1) Чи варті обіцянки МОЗу більше, ніж папір, на яких вони надруковані?
2) Хтось ще вірить, що пропонований МОЗом законопроект про "фінансові гарантії" може комусь щось гарантувати? І якою буде їхня (цих гарантій) рівень через пів року, якщо за тиждень вони зменшилися більш ніж на 60%?
3) Що могло такого статися в державі за останній тиждень, що призвело до такого серйозного скорочення прогнозів по виконанню цією державою своїх соціальних зобов'язань?
Він також додав, що МОЗ, ймовірно, не поважає народних депутатів, оскільки пропонує їм голосувати за "відверту брехню".