За відомостями видання, в останні місяці страховики підвищили тарифи з 0,025% до 0,25% від вартості судна за один прохід цією протокою. Таким чином, якщо вартість танкера складає 10 млрд ієн (92 млн доларів), то зафрахтувала його компанії доведеться заплатити 230 тис. доларів, а не 23 тис. доларів, як було раніше.
Крім того, також вони були змушені змінити маршрут руху для того, щоб максимально віддалити його від берегів Ірану. Танкери, зафрахтовані японськими компаніями, також отримали припис проходити Ормузьку протоку на максимальній швидкості, що призвело до збільшення витрати палива. Для Японії цей канал поставок нафтопродуктів є ключовим — близько 80% сировини надходить з країн Перської затоки.
Ормузьку протоку, через яку транспортується майже одна п’ята всієї споживаної в світі нафти, з’єднує Перську і Оманську затоки. Цим шляхом доставляється велика частина нафти, що експортується з Саудівської Аравії, Ірану, Об’єднаних Арабських Еміратів, Кувейту і Іраку, а також майже весь скраплений природний газ, вироблений Катаром — найбільшим в світі експортером цього виду палива.
Ситуація навколо Ірану знову загострилася 19 липня, коли йшовший під британським прапором танкер Stena Impero був затриманий в Ормузькій протоці силами Корпусу вартових ісламської революції (КВІР, елітні частини ЗС Ірану). Згідно із заявою КВІР, танкер затримали “в зв’язку з порушенням міжнародних правил” і супроводили до берега для перевірки.
Нагадаємо, США створюють міжнародну коаліцію для патрулювання Ормузької протоки.