“Попередня влада з 2015 року до кінця 2019 купувала вагони у Російській Федерації. Ми зупинили цей ганебний процес. І навіть з липня 2020 року ініціювали перед Кабінетом Міністрів України питання схвалення проекту Постанови “Про внесення змін до постанови КМУ від 30.12.2015 року №1147, яким встановили заборону на ввезення на митну територію України залізничних вагонів, попередніми власниками яких були підприємства-резиденти Російської Федерації, або вони були приписані до залізничної адміністрації РФ. Ця Постанова КМУ з липня по теперішний час діє”, — розповів Крейденко.
За словами нардепа, вагони “УЗ” потребують оновлення. Але замість імпортованих вагонів з РФ, Україна піде шляхом стимулювання вітчизняного виробника, який може повністю покривати потреби.
“Розуміючи необхідність оновлення вагонного складу ми, як депутати профільного комітету, працюємо над розробкою законопроекту, який буде направлений на захист вітчизняного виробника та стимулювання наших вітчизняних потужностей. Український машинобудівний комплекс може випускати до 15 тисяч вагонів різних конструкцій за рік. А значну частину обсягу цих робіт здатні виконувати підприємства Укрзалізниці”, — зазначив він.
Крейденко впевнений, що стимулювання українського вагонобудування стане потужним поштовхом для зростання всієї економіки України.
“Виробництво одного вагона підвищує ВВП країни на суму, що приблизно в 3,5 рази вища від ціни самого вагона. Тож, якщо брати в розрахунок загальну кількість можливого виробництва, то ВВП може збільшитись на 2,6 млрд доларів”, — підсумував він.
Нагадаємо, в Україні фіналізували нормативні документи, які скоротять термін експлуатації вагонів на українській залізниці, що вирішить багаторічну проблему із ввезенням в Україну “хламу” з РФ.
Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій заявляв, що Мінінфраструктури запропонувало Мінфіну включити до бюджету 2021 року закупівлю 100 пасажирських вагонів. Мінфін ініціативу підтримав.