Показники виробництва за кодом, що означає літальні апарати, в 2018 році зменшилися на 13,5 відсотків. На початку цього року зниження продовжилося: у січні та лютому виробництво впало майже на 50 відсотків у порівнянні з початком минулого року.
При цьому з 2014 по 2017 рік показники виробництва літальних апаратів демонстрували зростання, який в 2015 році наблизився до позначки в 20 відсотків.
Для таких показників є кілька причин.
Затримки і спад виробництва пов'язані з наміром США заборонити поставки в Росію комплектуючих подвійного призначення. Російські виробники шукають їм заміну, а раніше затверджені проекти переглядаються.
Через санкції, зокрема, зсувається виробництво нового російського літака МС-21 "Іркут", на який вже сформований портфель замовлень.
Після завершення великих проектів, пов'язаних з космосом, настав перелом. Зокрема, завершено основний етап будівництва першої черги на космодромі Східний, що і відбилося на статистиці. На другу чергу поки немає підрядника.
Пік держоборонзамовлення пройдено. Військові відомства в останні роки активно закуповували літаки і вертольоти, але тепер парк оновився і підприємства переходять з виробництва на обслуговування.
Раніше Міноборони РФ відмовилося від масових закупівель нового військово-транспортного літака Іл-112В, який зовсім недавно здійснив перший політ. У військовому відомстві залишилися незадоволені вантажопідйомністю літака. 4 квітня стало відомо, що генеральний директор "Ільюшина" і віце-президент Об'єднаної авіабудівної корпорації Олексій Рогозін покинув свої пости.
Нагадаємо, гендиректор “Роскосмосу” Дмитро Рогозін розповів в своєму Twitter, що розробників корабля “Федерація” довелося звільнити, щоб укластися у встановлений термін.