Куксхафен — Зепоккен — так по-німецьки називаються морські жолуді, вони ж — вусоногі раки-балянуси. Живуть ці тварини в усіх морях Світового океану і приносять багато головного болю і клопоту судновласникам — цілими колоніями і дуже швидко приростають до днищ кораблів, які через це доводиться регулярно чистити.
Те, що погано для судноплавства, вирішив використовувати з вигодою для себе Олівер Кен — пивовар-любитель з німецького портового міста Куксхафена, біля якого річка Ельба впадає в Північне море.
“Кілька років тому, роздумуючи над тим, як зробити, так би мовити, ексклюзивне піратське пиво, він вирішив провести експеримент. Розлив чергову партію в дві дюжини пляшок для шампанського і на три місяці опустив ці два ящика для дозрівання на дно Ельби — звичайно, ж в секретному місці.
Пару пляшок поклав визрівати в свій підвал, щоб порівняти результати. Влаштувавши потім дегустацію разом зі своїм братом, який також брав участь в цьому проекті, результатами залишився задоволений. Через течію річки вміст пляшок постійно трохи збовтується, вода в Ельбі має постійну температуру, а за кілька місяців самі пляшки набувають незвичайного вигляду — немов пролежали на дні в трюмі затонулого піратського корабля або впали з нього в воду. Все інше — справа фантазії”, — повідомляють на сайті.
Пляшки з “морським” алкоголем пронумеровують, підписують і упаковують в дерев’яні бокси разом із захисними матер’яними рукавичками, щоб клієнти не поранилися об “черепашки-жолуді”. Продається напій в пляшках для шампанського за ціною — 50 євро за пляшку.
Відзначимо, що виробники алкоголю в усьому світі прагнуть надати своїм товарам якоїсь ексклюзивності і незвичайності. Як пояснюють експерти вітчизняного алкогольного ринку, так борються за прихильність споживачів і намагаються їх дивувати.
В Україні наприклад, недавно стали виробляти чорну горілку, або слідом за іспанськими законодавцями алкогольної моди — блакитні газовані напої. Відмінність вітчизняних в тому, що фарбують їх не за допомогою хімії, а чорничного соку.
Крім того, на міжнародному алкогольному ринку можна зустріти такі “дива” як зелене пиво або кавуновий сидр.
Такі тенденції фахівці вважають не просто “маркетинговими трюками”, але і відповіддю на попит, який виходить як правило від молодої купівельної аудиторії.