“На сьогоднішній день ми втратили державу, як незалежного гравця на ринку. От, наприклад, ми сьогодні бачимо подорожчання молочної продукції. Державна служба статистики показує 5%, але реально ріст цін на ринку на багато вищий... Наприклад, деякі гравці активно скуповують молоко у населення після чого сушать його і відправляють за кордон. Відповідно у виробників, наприклад, того ж масла виявляється мало ресурсів для реалізації достатньої кількості масла всередині країни. Ці виробники мають близькі стосунки з владою, і тому не мають ніяких проблем взагалі.
Сьогодні вони хочуть ще більше все завуалювати і сказати, що їм потрібно розшитими потужності, і тому продукція подорожчає. Але як ці підприємці збираються завойовувати ринок, якщо вже з самого початку говориться про те, що продукція зросте в ціні. А сенс тоді всього цього? Чим більший попит — тим менша ціна. Це нормальне явище в ринку”, — сказав він.
За словами експерта, якби у нас був сильний внутрішній ринок і сильний контроль у нас би не було такого.
“На жаль, ми от йдемо до того, що можуть це все гарно оформити — "модернізація“, "потрібне вкладення коштів", але, насправді, для цього є інші механізми. Потрібно розвивати довготривалу стратегію, а не вести так званий „бізнес по — українськи“, щоб за рік окупити всі витрати за рахунок споживачів — це ж дикість. В Україні багато експертів, які можуть це все гарно презентувати і отримати за це гроші, а споживач заплатить за всі ці "схеми”, — зауважив М.Несміянов і додав, що якщо держава повернеться до своїх простих функцій — захищати права простих людей, то “ми побачимо, що у нас і ціни будуть стабільними і таких стрибків не буде”.
Нагадаємо, як повідомляв УНН, недобросовісний бізнес у змові з чиновниками перетворив внутрішній ринок продуктів на смітник.
При цьому, у ВР переконані, що припинити розквіт фальсифікату на ринку харчових продуктів без рейдів та перевірок неможливо.
За словами нардепа С.Тригубенка, заявлені Держпродспоживслужбою пілотні проекти з протидії фальсифікату на ринку продукції, щонайменше мають передбачати перевірки та рейди. Однак, керівництво служби пішло іншим шляхом, який навряд чи доможе змінити ситуацію на ринку харчової продукції.
“Боротися з фальсифікатом продуктів В.Лапа думає шляхом „відпрацювання механізму роботи зі зверненнями споживачів, моделі взаємодії всіх причетних і зацікавлених сторін, форми документів тощо“... Як на мене, то всього лишень про те, що нічого не зміниться, ніяких перевірок чи рейдів не буде... А все залишається, як і було: працюй собі „сірий“ ринок на здоров’я, поки на тебе не поскаржиться споживач, який отруївся неякісним товаром, а лише після цього всього у Держпрод застосують до всіх зацікавлених сторін „модель взаємодії“”, — додав С.Тригубенко.