Пандемія COVID-19 завдала нищівного удару креативній індустрії, в якій у всьому світі зайнято більше 30 мільйонів людей, в основному молодь.
ЮНКТАД відстежує торгівлю товарами і послугами в креативної індустрії протягом уже майже 20 років. Всі ці роки темпи зростання експорту товарів і послуг в цій сфері часто випереджали аналогічні показники інших галузей.
"У нас поки немає остаточних показників розвитку креативної економіки в 2020 році, але через пандемію СОVID-19 прогнози виглядають вельми похмуро", - сказала керівник відділу креативної економіки ЮНКТАД Маріса Хендерсон.
Наприклад, вже підраховано, що світова кіноіндустрія в результаті пандемії втратила 7 мільярдів доларів. У 2020 році скасування концертів привела до втрати, щонайменше, 30 відсотків гонорарів.
Але, незважаючи на всі ці втрати, люди все ж як могли підтримували творчу сферу: купували книги, дивилися серіали і фільми, підключалися до цифрових концертів або купували дизайнерські товари по інтернету.
Відзначимо, що до креативної економіки відносять, як правило, рекламу, архітектуру, образотворче мистецтво, ремесла, дизайн, моду, фотографію, кіно, музику, виконавське мистецтво, програмне забезпечення, радіо, ТБ, видавничу справу, ігри, іграшки та комп'ютерні ігри. В цілому креативна індустрія - це ті види економічної діяльності, в основі яких лежить створення інтелектуальної власності, продуктів або послуг, які сприймаються споживачем як нові.
Генеральна Асамблея ООН прийняла резолюцію, що проголосила 2021 рік "Міжнародним роком креативної економіки та сталого розвитку".
В останні роки на креативну економіку припадає близько 3 відсотків світового ВВП.