Він вказав, що днями деякі ЗМІ поширили інформацію, де провина за зрив синхронізації перекладається на Кабмін та його рішення щодо пріоритету використання вітчизняного вугілля тепловими електростанціями. Проте, жодного зв’язку тут не має, каже Трохимець.
"Вони стверджують, ніби рішення Кабінету Міністрів України про приорітетне використання вітчизняного вугілля для виробництва електроенергії на ТЕС є незаконним і таким, що зриває інтеграцію української енергосистеми з європейською ENTSO-E. Навіть посилаються на думку директора секретаріату Енергетичного Співтовариства (ЕС) Янеза Копача", - пише Трохимець.
Насправді, сертифікація НЕК "Укренерго" з боку ЄС не відбулася з двох причин. По-перше тому, що залишається невирішеним питання щодо власності активів з передачі електричної енергії (електричними мережами).
"Сьогодні ці активи є державною власністю, а НЕК "Укренерго" володіє ними на праві господарського відання (тобто не може зробити відчуження). А ЄС вважає, що активи мають бути передані в НЕК "Укренерго" на праві повної власності", - пояснює Трохимець, додаючи, що дане питання має бути врегульоване шляхом зміни законів.
Друга причина полягає у тому, що деякі члени наглядової ради НЕК "Укренерго" одночасно входять до управління інших господарюючих суб’єктів на енергетичних ринках.
"Тим самим порушується принцип незалежності", - пише радник в.о. міністра, вказуючи, що дане питання має вирішити Мінфін, бо саме він розпоряджається корпоративними правами НЕК "Укренерго" і призначає/звільняє членів наглядової ради.
Рішення про приорітетність диспетчеризації ТЕС, що працюють на вітчизняному вугіллі, є абсолютно законним. Таке право для органів виконавчої влади закріплене в частині 5 ст. 44 закону України "Про ринок електричної енергії", продовжує Трохимець.
"Закон приймався ще у 2017-му році і жодних зауважень до цієї норми ні у Енергетичного Співтовариства, ні у Янеза Копача не було", - резюмує Трохимець.