Так, С.Рибалка вніс до Парламенту законопроект під номером 6569 (“Про регулювання діяльності з надання небанківських кредитів під заставу рухомого майна”), який містить норму про статутний капітал ломбардів у наступному вигляді (ст.5 п.1):
“Статутний (складений) капітал ломбарду формується виключно грошовими коштами. Мінімальний розмір статутного (складеного) капіталу ломбарду встановлюється у сумі 500 тисяч гривень. У разі наявності у ломбарду відокремлених підрозділів мінімальний розмір статутного (складеного) капіталу ломбарду встановлюється у сумі 1 мільйона гривень”.
Аналогічна норма (ст.5 п.1) містилася у законопроекті № 1800 “Про ломбарди та ломбардну діяльність”. Його нардепи голосували у лютому цього року, проте не підтримали.
У висновку антикорупційного комітету ВР з приводу законопроекту № 1800, а саме ст. 5 п. 1 сказано, що вона суперечить діючому законодавству та створює передумови для вчинення корупційних правопорушень.
“Частиною 1 статті 5 Закону встановлено вимоги до статутного капіталу ломбарду — „...мінімальний розмір статутного (складеного) капіталу має складати 500 000 грн...“, яка повністю нівелює частину 1 статті 3 законопроекту згідно якої — "ломбард створюється у формі господарського товариства..." та суперечить діючій частині 1 статті 14 Закону України "Про акціонерні товариства" згідно якої "мінімальний розмір статутного капіталу акціонерного товариства становить 1250 мінімальних заробітних плат виходячи із ставки мінімальної заробітної плати, що діє на момент створення (реєстрації) акціонерного товариства".
...Відсутність вказаного чіткого визначення розміру статутного капіталу може призвести до неоднакового тлумачення Законів, створення умов для виникнення конфлікту інтересів і подальшого вчинення корупційних правопорушень певними посадовими особами, тобто “визначення для певних осіб” мінімального розміру статутного фонду", — йшлося у висновку комітету.
Незважаючи на корупційність вказаної норми та ще низку недоліків законопроекту №1800, з точки зору дотримання антикорупційного законодавств, нардеп С.Рибалка як голова фінансового комітету тоді все одно за власним підписом рекомендував ВР прийняти його за основу.
Наразі ж, у своєму проекті ЗУ № 6569 щодо діяльності ломбардів С.Рибалка зберіг не лише вказану корупційну норму про статутний капітал, але й низку інших статей проваленого у лютому проекту №1800.
Нагадаємо, на думку експертів, нардепи С.Рибалка та М.Поляков (автор законопроекту № 1800) можуть бути зацікавлені в діяльності ломбардів, "щоб відмивати крадене майно".
Додамо, що Спеціалізована антикорупційна прокуратура скерувала подання до ГПУ щодо зняття недоторканності з нардепа М.Полякова у справі незаконного видобутку бурштину.