ofitsiyna-poyava-apple-v-ukrayini-chogo-chekati-pokuptsyam-tekhniki-i-chi-pribere-amerikanska-kompaniya-vitchiznyanu-kontrabandu

Офіційна поява Apple в Україні: чого чекати покупцям техніки, і чи прибере американська компанія вітчизняну контрабанду?

 • 104000 переглядiв

Деталі

Про те, що Apple буде заходити в Україну, стало відомо ще навесні минулого року, коли зареєстрували компанію "Еппл Україна". Її єдиним засновником стала ірландська Apple Distribution International Ltd. У реєстраційних даних говорилося про те, що основним видом діяльності є оптова торгівля технікою, периферійним обладнанням і програмним забезпеченням.

До офіційної появи компанія працювала через офіційного дистриб'ютора ASBIS Україна, який імпортує лише продукцію Apple. Поширенням ліцензійних гаджетів займаються великі торгові мережі, такі як "Цитрус", "MOYO", "Київстар", "Алло", "Фокстрот", "Ельдорадо" та інші. Чи буде змінюватися формат співпраці між Apple і цими компаніями, учасники ринку коментувати поки не беруться.

Що кажуть експерти?

Головне питання, яким стали задаватися споживачі "яблука", як поява офіційного Apple вплине на ціну техніки? Опитані експерти розповіли, що ціни можуть бути як нижчі, так і вищі, залежно від категорії: iPhone, MacBook або планшет, і року випуску. УНН поцікавився у найбільшого партнера Apple - "Цитруса", як відкриття офіційного офісу вплине на ринок і ціноутворення, але відповідь виявилася небагатослівною.

"Ми дійсно офіційні партнери компанії Apple в Україні, більш того ми лідери продажів Apple в Україні. Ми впевнені, що тепер співпраця буде ще кращою і продуктивнішою. Ми раді відкриттю офісу в Україні. Поки що більше нічого не можемо сказати", - заявили у пресслужбі, додавши, що кількість продажів техніки Apple - конфіденційна інформація.

Останні дані продажів "Цитрус" публікувалися в 2019 році. Тоді за шість років офіційного представництва магазин продав 400 тисяч товарів американського бренду. При цьому 70% виручки становили продажі iPhone, трохи менше 10% - MacBook, решту каси приносять аксесуари і iPad. Планшети та аксесуари продавалися приблизно на однаковому рівні та приносили 8-10% виручки.

Перед тим, як прогнозувати, що буде з цінами на продукти компанії, експерти звертають увагу на головного конкурента американського гіганта, і паралельно, велику проблему України - контрабанду. Частка сірого ринку Apple в Україні найбільша в порівнянні з іншими виробниками електроніки.

Співвласник мережі "Алло" Дмитро Деревицький розповідає, що в середньому половина проданих в Україні iPhone - це контрабанда.

"У момент презентації нових моделей вона доходить до 80%. Багато хто хоче купити смартфон максимально швидко після анонсу, але в Україні продажі зазвичай починаються на місяць пізніше і приходять маленькі партії. Деякі версії iPhone 12 в першій партії складалися з десятків одиниць! Навіть не сотень і не тисяч, як ми розраховували", - говорить він.

Однак поява офіційного представництва в Україні не гарантує новинок "дешевше", а іноді навіть дорожче, так як відкритим питанням залишається, як саме буде формуватися ціна? Наприклад, в різних країнах відмінність цін відбувається через різні дати старту продажів. Новинки, які ввозять вперше, завжди коштують дорожче. Наприклад, в США Apple представлена вже давно, то ціна на них буде нижчою, так як в Україні будуть ввозити вперше, то стартова вартість буде вище.

Також відмінність цін в різних країнах впливає оподаткування, чим лояльніше - тим нижча ціна для покупця. Також в країнах з більшою чисельністю населення і високою купівельною спроможністю вартість логістики на одиницю продукції істотно нижча. У цьому ключі офіційна продукція компанії не буде істотно дорожча за контрабандну - максимум 5-10%, при цьому клієнт отримує гарантію якості, підтримку і обслуговування.

"У короткостроковій перспективі до року, взагалі нічого не зміниться. Apple перший рік буде вивчати ринок, що на ньому відбувається, спробує створити офіційні точки продажу, сервісний центр і буде пропонувати свою техніку офіційно. А вона не за всіма параметрами буде конкурувати з контрабандою. Єдине, що можуть намагатися робити зі свого боку - це встановлювати ціни: "рекомендована роздрібна ціна". Але питання в поширеності. Контрабандний товар доступний практично в кожному обласному центрі і багатьох невеликих районних, тоді як "офіційних точок" буде набагато менше", - розповідає Ігар Тишкевич, експерт Українського інституту майбутнього, який аналізував ринок контрабанди в Україні.

За його словами, зараз діє багато схем, за якими завозитися техніка. Одна з найпоширеніших - посилка з Об'єднаних Арабських Еміратів.

"Це така "поштова схема", ти купуєш, наприклад, айфони, можеш навіть партію товару, відправляєш як посилку і отримуєш як звичайну посилку від громадянина до громадянина. Спіймати всі такі посилки і проконтролювати вкрай складно. Ще можуть завозити в інших товарах, ховати в унітазах, наприклад. У найближчі три роки з такою контрабандою нічого не зміниться", - розповідає Тишкевич.

До 2020 року Apple утримувалася від самостійного виходу на український ринок, відкриття фірмових магазинів, представництв. Чому змінилася політика компанії? Експансія динамічного і перспективного українського ринку. Незважаючи на коронакризу в минулому році, ринок смартфонів в Україні в минулому році виріс до 6,9 млн штук, це на 5,9% більше, ніж в 2019 році.

"По-перше, споживачі отримають кращий сервіс. По-друге, як правило, відкриття представництва означає, що для Apple - це важливий ринок. Продажі новинок будуть починатися швидше і в більшому обсязі", - говорить співвласник мережі "Алло".

Експерти розповідають, що це гра в довгу, і справжні зміни на ринку ми побачимо тільки через кілька років. А за цей час, компанія добре вивчить ринок і виробить стратегію як на себе перебрати потоки.

"Український ринок їм однозначно потрібен, тому боротьби з контрабандою з їхнього боку не уникнути. Тепер офіційний Apple зможе пред'являти претензії до господарських судів України до юридичних осіб, які нелегально імпортували їх техніку. Тут питання, скільки компанія готова витрачати на збереження своїх позицій на українському ринку - юристи і аналітики вартують дуже дорого", - пояснює Тишкевич.

Додамо

Прихід Apple для України великий іміджевий плюс і маяк для інших великих компаній. А українським користувачам від приходу компанії варто чекати новинки. "Уже більше року ми з командою в тісній співпраці з Apple як з європейським, так і з американським офісом. Разом плануємо запускати нові послуги Apple для українських користувачів", - розповів міністр Федоров. Вже стала доступною підтримка для користувачів українською мовою. Також разом з американською компанією в Україні працюють над адаптацією голосового помічника Siri до української мови і поліпшенням рекомендацій Apple Music для українських користувачів, там навіть планують створити окремі добірки з українськими виконавцями.

Українські Національні Новини

Економіка

    Популярні

    Новини по темі

    Вантажний Boeing 737 впав в океан біля Гавайських островів

     • 28080 переглядiв

    В Україні стартували жнива

     • 83326 переглядiв