Деталі
Так, швед Андреас Пуеккер повідомив, що в ЗМІ останнім часом публікується багато однобокої інформації про гучний судовий процес між українською дилерською компанією "Журавлина" (раніше - "СарниСкан") і представництвом шведського гіганта Scania Україна.
"Заявляю, що велика частина всієї інформації в різних медіа - брехня. Я працював з "СарниСкан" 4 роки і був дуже задоволений співпрацею з ними і їх результатами. Моє серце обливається кров'ю, коли я бачу, як нове покоління представників Scania поволиться зі своїми місцевими українськими партнерами. Ще більше мене засмучує, що в цій ситуації всюди представлена в одну сторону позиція Scania. І ні слова правди про українську компанію "Журавлина", яка багато років вірно виконувала зобов'язання перед Scania. І зараз шукає справедливості в суді, адже з ними вчинили непорядно", - написав Пуеккер.
На момент його призначення на керівну посаду в Scania Україна (2005 рік), компанія мала в Україні шість дилерів і один сервісний центр, який як раз і належав компанії "СарниСкан" ("Журавлина"). Тоді ж, з огляду на високий рівень сервісного центру і відповідність стандартам Scania, з ними був підписаний ще і дилерський договір, який поширювався на Волинську, Рівненську, Хмельницьку, Вінницьку та Чернівецьку області.
"Проблеми у "СарниСкан" ("Журавлина") почалися в середині 2009 року, коли мій наступник зайняв місце керівника Scania Україна. Через кілька місяців він почав вимагати від всіх дилерів підписати новий дилерський договір з новими умовами.
Спочатку всі були незадоволені новим контрактом, але через деякий час вони вирішили це питання з кожним дилером по-своєму. Крім "СарниСкан" ("Журавлина"), які були не згодні з нововведеннями, що погіршують їх становище. Український партнер опинився під тиском з боку Scania Україна. У відповідь на незгоду контракт з "СарниСкан" вирішили розірвати без дотримання всіх необхідних процедур, лише повідомивши про це на сайті Scania Україна", - пише Пуеккер.
Він також зазначає, що на той момент українські "СарниСкан" мали хороші продажі, а їх механіки були кращими в Україні і брали участь в міжнародних змаганнях Scania. Несправедливість і незаконність того, що відбувається, стали причиною звернень "СарниСкан" до суду.
"Я вважаю, що в своїй політиці роботи з українськими компаніями на українській землі Scania варто було б проявляти більше поваги і дотримання всіх законних формальностей і компромісів. Не варто заради власної пихи так чинити з вірними своїй справі професіоналами і тиснути на українського підприємця тільки за те, що він був не згоден з ультиматумами. Головне - гнучкість, співпраця і професіоналізм!" - підкреслив Пуеккер.
Ексголова Scania Україна заявив, що інформація, поширювана в ЗМІ про компанію "Журавлина", не відповідає дійсності, а йому самому соромно за те, як шведський гігант Scania чинить з репутацією українського партнера.
"З усією любов'ю до Scania я хочу звернутися до їх менеджменту з проханням і пояснити, що знищуючи репутацію в ЗМІ українців з "Журавлина", ви показуєте себе не з кращого боку. Мені іноді буває соромно за ваші дії і ставлення до колишнього українського партнера, адже моє серце все ще болить за Scania і її репутацію в цій прекрасній країні, де я знайшов другий дім", - підсумував Пуеккер.
Що поки відомо про судовий конфлікт
У 2020 році шведська компанія Scania Україна програла в Господарському суді Київської області своєму колишньому українському дилеру та сервісному центру "Журавлина". Так, компанія "Журавлина" подала позов про стягнення з компанії Scania втраченого прибутку і боргу зі сплати сервісної винагороди за надання дилерських послуг в період 2012 по 2017 рік - до моменту законного розірвання контракту в судовому порядку.
У самій Scania рішення українського суду вважають безпідставним і подали зустрічну апеляцію. При цьому на підтримку шведського імпортера вантажівок в Україну виступив Надзвичайний і Повноважний Посол Швеції в Україні Тобіас Тіберг, зазначивши, що Scania позитивно оцінить відповідне апеляційне рішення українського суду, "вільного від корупції".
У хід справи втрутилися також нардепи з Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради з питань захисту прав інвесторів, розкритикувавши судове рішення на користь української компанії.
Примітно, що з перенесенням конфлікту в інформаційне поле, судове засідання переносилося вже тричі: мало відбутися ще 8 грудня 2020 року, потім було перенесено на 19 січня 2021-го, пізніше - на 9 лютого. Але і тоді воно не відбулося - суддя, який веде справу, пішов на лікарняний.