Майже рік народні депутати з так званої групи Ігоря Коломойського: Олександр Куницький та Олександр Дубінський намагалися "переконати" міністра інфраструктури Владислава Криклія у скасуванні сертифікування газового обладнання для авто, але марно. Чергова дискусія розгорілася і на останньому засіданні президентської фракції, повідомляє УНН.
Там в черговий раз Криклій був звинувачений в корупції за посилення контролю за газовими установками (ГБО). Дубінський вважає, що оплата за сертифікацію ГБО йде в "кишеню" особисто міністру, втім, пояснити яким чином - не може і посилається на те, що просто не вірить Криклію.
Затяжний конфлікт триває з минулого року, коли Міністерство інфраструктури ввело в дію законодавство, прийняте самими нардепами. Закон "Про дорожній рух" вимагає, щоб всі переобладнані авто, і не тільки з газовими установками, проходили обов'язкові випробування, і відповідним чином сертифікувалися. Тим самим встановлювати ГБО "в гаражах" і сертифікувати їх на "коліні" стало більше неможливо. У відповідь на це Дубінський і Куницький почали збір підписів за відставку міністра, і навіть подавали на Криклія заяву до ГБР (ймовірно, безуспішно).
Суть конфлікту пояснює журналістське розслідування, яке вказує на те, що Куницький відстоює інтереси так званої "Української Газомоторні асоціації", яка як раз займається установкою і обслуговуванням газового обладнання для авто, і яка відтепер позбавлялася можливості "сертифікувати" встановлене ГБО.
Справа в тому, що раніше документи на газове обладнання видавали ті, хто його і встановлював. Але зважаючи на численні випадки загоряння авто в Україні і практично повну відсутність відповідальності за неякісне ГБО, про що свідчить судовий реєстр, систему довелося міняти. Тепер будь-яке газове обладнання в авто повинне проходити випробування і сертифікацію. Встановлені ж "в гаражі" ГБО невідомого походження - більше не підлягають реєстрації.
"Раніше було два способи: сертифікація і виписка акта технічної експертизи. При Акті повинна була проводитися експертиза, яка вказувала на відповідність стандартам. Але є інформація, і від експертів, і від суб'єктів ринку, що така технічна експертиза насправді не проводилася. Сертифікація в свою чергу вказувала на правильну установку. Якщо раніше це можна було купити - то зараз це не реально. Це потрібно робити в акредитованій лабораторії, де є незалежні фахівці, які незалежно встановлюють всі відповідності.
Те, що я бачив своїми очима: зараз фахівець перевіряє ГБО, документи на всі комплектуючі, перевіряє чи немає витоку газу. Далі ці дані передаються в орган сертифікації, який видає висновок. Тобто йде подвійний контроль", - розповів голова Асоціації "Безпеки експлуатації транспорту" Дмитро Гончарук.
Щодо цін на послуги сертифікації, вони практично не змінилися. Просто раніше можна було пройти сертифікацію "на папері", а тепер ні. Потрібно заплатити за дві послуги: і за випробування, і за сертифікацію.
Але натомість з'явився контроль за б/в балонами, якого раніше не було, каже Олексій Примаченко, директор компанії "Преміум Газ Сервіс". Він упевнений, що і сьогоднішнього контролю недостатньо, оскільки перевіряти потрібно не тільки те обладнання, яке встановлюється зараз, але і те, що було встановлено раніше.
"Раніше ніхто не цікавився питанням використання б/в балонів. Зараз звичайно ситуація виправилася. Я думаю, тепер перестануть в гаражах встановлювати б/в обладнання, особливо балони, що було основною проблемою загоряння. Однак для повного запобігання випадків загоряння необхідний загальний техогляд, адже значна кількість авто у нас їздить з простроченими балонами", - пояснює він.
Нагадаємо, в Рівненській області водій отримав опіки від вибуху газової установки в автомобілі.