За їхніми відомостями, закони США досить ефективно запобігають продажу цивільних супутників американського виробництва Китаю. Однак це законодавство не регулює, яким чином можна використовувати електронне обладнання таких апаратів, куплених ліцензованими суб’єктами і запущених на орбіту Землі. Ця обставина фактично дозволила КНР орендувати сервіси обладнання, встановленого на таких супутниках.
Газета як приклад наводить компанію Asia Satellite Telecommunications (AsiaSat), що базується в Сянгані (Гонконгу), називаючи її сполучною ланкою між материковим Китаєм і американськими виробниками супутників. 75% AsiaSat знаходяться під контролем конгломерату Citic Group, що належить КНР, і американської Carlyle. Режим експортного контролю США розділяє Сянган і материковий Китай, тому AsiaSat, незважаючи на участь Пекіна в її капіталі, дозволено закуповувати американські супутники цивільного призначення, пояснює The Wall Street Journal.
За її даними, AsiaSat протягом декількох років вивела в космос дев’ять апаратів, побудованих Boeing, SSL і рядом інших американських підприємств. Відповідно до публікації, AsiaSat забезпечує трансляцію головним чином новинних і спортивних передач в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні, і співробітники газети знайшли у фінансовій документації компанії виключно мало згадок про взаємодію з владою КНР.
Газета стверджує, що їй не дали прямої відповіді з приводу застосування ресурсів AsiaSat в розташованому на північному заході Китаю Сіньцзян-Уйгурському автономному районі, населеному однією з найбільш численних національних меншин КНР — уйгурами, — більшість з яких сповідує іслам. За даними влади Китаю, в Сіньцзяні діють сепаратистські угруповання, пов’язані з міжнародним терористичним ісламістським підпіллям. У компанії американській газеті заявили, що не володіють технічними можливостями ретроспективно відстежувати контент, вже переданий через супутники.
Нагадуємо, одночасно з цим, розвідка США занепокоєна тим, що Huawei прокладає підводні кабелі зв’язку.