"За концесійною схемою успішно працюють 5 терміналів аеропорту "Хітроу" у Великобританії, де в концесію передана вся неавіаційна діяльність. Термінал Е в аеропорті "Джордж Буш Інтернешнл" в Х’юстоні було збудовано та експлуатується на умовах державно-приватного партнерства. Відкриття цього терміналу, в будівництво якого було інвестовано близько 300 мільйонів доларів, дозволило подвоїти пасажиропотік аеропорту. Один з найкращих в світі за рівнем обслуговування аеропорт в Копенгагені також експлуатується на умовах концесії. "Міцубісі" має успішний досвід будівництва та експлуатації аеропортів на умовах концесії в місті Улан-Батор, семи аеропортів на острові Хоккайдо в Японії, аеропорту "Мандалай Інтернешнл" в Мьянмі. На умовах концесії також працюють окремі термінали аеропорту в Мюнхені", - розповів експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Міністр інфраструктури Криклій повідомив про відновлення роботи аеропорту "Ужгород"
Олег Матюша також повідомив, що в Європі продовжують укладати нові концесійні угоди в аеропортовій сфері.
"До прикладу, мої колеги з Болгарського офісу Kinstellar нещодавно завершили роботу над угодою щодо передачі в концесію аеропорту в місті Софія. В Україні також вже є позитивний досвід підготовки концесійних проектів та залучення великих інвесторів в інфраструктурні проекти. Я та Київська команда Kinstellar нещодавно представили катарську компанію QTerminals – переможця концесійного конкурсу щодо активів порту "Ольвія" при укладенні концесійного договору з Міністерством інфраструктури України та Адміністрацією морських портів України", - зазначив він.
Експерт переконаний, що за умови організації прозорого конкурентного відбору інвесторів, належної підготовки договору концесії з інвестором із врахуванням позитивного міжнародного досвіду, аеропортові концесії можуть бути успішними і в Україні.
"В решті-решт виграє від цього держава завдяки відновленню аеропортів без залучення бюджетних коштів та кредитних ресурсів, а також кінцеві споживачі завдяки вдосконаленню логістики, покращенню якості обслуговування, запровадження ефективних маршрутів, більш широкій пропозиції товарів і послуг, організації зручних сучасних зон для відпочинку, широкому вибору закладів громадського харчування, що матимуть простіший та відкритий доступ до роботи в аеропортах", - додав Матюша.
Нагадаємо, міністр інфраструктури Владислав Криклій раніше заявляв, що Україна зацікавлена в передачі аеропортів в концесію.
“Ми в принципі хочемо запускати таку модель, де держава забезпечує злітну смугу і умови по аеродрому, а інвестор — вкладає у термінал, його розвиває, насичує, сервіси запускає. Критична інфраструктура — за нами, термінали — за інвесторами”, — каже міністр.
Також нагадаємо, цього року Україна успішно передала в концесію морпорти “Ольвія” та “Херсон”.
Зокрема концесінер порту “Ольвія”, катарська компанія QTerminals WLL окрім регулярних концесійних платежів за договором, має інвестувати у модернізацію і розвиток порту близько 120 млн дол. США, а також додатково спрямувати 2,9 млн дол. на розвиток місцевої інфраструктури.