Деталі
Два документа, що опинилися в розпорядженні агентства, включають рамкову угоду, за якою Google готова виплачувати в цілому 22 млн доларів на рік групі з 121 національного та місцевого французького новинного видання після підписання індивідуального ліцензійної угоди з кожним з них. Другий документ — це мирова угода, за якою Google погоджується виплатити 10 млн доларів тій самій групі видавців у обмін на їх зобов’язання покласти край сьогоднішнім і майбутнім судовим розглядам, пов’язаним зі скаргами на порушення авторських прав, протягом трирічного терміну.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Антимонопольне відомство ЄС зацікавилося рекламними сервісами Google
Коментарі сторін
У Google відмовилися коментувати ситуацію. Раніше компанія і видавці повідомляли, що угода була досягнута минулого місяця, але деталі фінансової угоди не були відомі.
Агентство також наводить зроблене раніше на цьому тижні заяву Союзу незалежних новинних онлайн-видавців, в якому говориться, що ці “непрозорі угоди не забезпечують справедливого ставлення до всіх видавців, так як формула розрахунку не стає надбанням громадськості”.
Що передувало
У квітні минулого року Євросоюз схвалив директиву, що посилює контроль за дотриманням законодавства про авторське право при розміщенні робіт в інтернеті. Крім іншого, вона розширює права видавців ЗМІ, дозволяючи їм отримувати винагороду при використанні їх матеріалів інтернет-платформами. Документ при цьому дозволяє сайтам вільно розміщувати адресні посилання на статті та інші матеріали ЗМІ.
В кінці липня 2019 року на основі цієї директиви у Франції був прийнятий закон про “створення суміжного права в інтересах інформаційних агентств і редакторів ЗМІ”. Згідно з цим документом, новинні агрегатори, соцмережі та інші інтернет-платформи повинні платити винагороду ЗМІ за публікацію їх матеріалів в рамках спеціальної угоди. Розмір виплат залежить не тільки від вкладень видання в створення конкретного матеріалу, а й від того, яку вигоду агрегатор отримує від розміщення відповідних матеріалів.