"Чи варто "УЗ" боятися демонополізації? Якщо її керівник бере хабарі, використовує владу в особистих інтересах - то, звичайно, варто, якщо він цього не робить - значить йому нема чого боятися", - говорить експерт.
Він вважає, що експеримент Міністерства інфраструктури щодо допуску приватної тяги є важливою передумовою для інтеграції в європейську залізничну мережу.
"У нас є угода про асоціацію з ЄС, в якій чітко прописано, що для інтеграції в європейську залізничну мережу нам необхідно привести корпоративне управління УЗ до європейських стандартів. Це означає, що нам потрібно виділити структурно оператора інфраструктури, оператора вантажних і пасажирських перевезень - як мінімум, зробити з однієї структури три. Для того, щоб процеси управління не були єдиним монополістом, а поділялися за видами бізнесу. Тобто той, хто володіє інфраструктурою - найдорожчою, той хто володіє рухомим складом і займається перевезеннями вантажів і пасажирів, і вони не повинні один одного субсидувати", - вважає експерт.
Нагадаємо, ідею розділити "Укрзалізницю" на три вертикалі підтримує міністр інфраструктури Владислав Криклій. За його словами, повинні бути вантажні перевезення, пасажирські перевезення та інфраструктурні оператори.
Також повідомлялося, що на УЗ допущена приватна тяга.
"Цей проект є вкрай важливим і очікуваним для бізнесу в останні роки. Завдяки йому ще до вступу в силу закону "Про залізничний транспорт" ми зможемо дослідити, як функціонує ринок в абсолютно інших умовах - при наявності відразу декількох перевізників. Відпрацюємо технічні та інші особливості в реалізації доступу до залізничної інфраструктури, визначимо можливі ризики в організації безпеки руху при експлуатації приватних локомотивів", - зазначив Криклій.
Також нагадаємо, в кінці серпня "УЗ" очолив Володимир Жмак. Міністр інфраструктури поставив перед ним три головні завдання: швидкі і жорсткі управлінські рішення, високі фінансові показники і цифровізація сервісів.