Вартість на автогаз протягом останніх тижнів невпинно зростає. Цей вид альтернативного пального використовують багато автомобілістів, як дешевшу заміну бензину, але використання автогазу є обґрунтованим лише, якщо його він значно поступається бензину в ціні. УНН запитав в експерта паливного ринку Сергія Куюна про те, чи досягла вартість автогазу межі економічної доцільності та що буде з цінами на пальне надалі.
Деталі
Наразі, на думку Сергія Куюна, вартість автогазу ще не досягли межі за якою його використання стане не обґрунтованим.
Таким порогом вважається 80 % від вартості бензину. Сьогодні бензин коштує в середньому там 54 гривні, то 80 % це буде десь 43-44 гривні за літр. Відповідно він все одно, для тих у кого вже є ГБО, він все ж таки більш привабливий, ніж бензин
За словами Куюна, в найближчі максимум десять днів буде вирішене питання з постачанням автогазу ціни на який зросли через дефіцит.
"Ми бачимо, що вже таки наше опитування трейдерів каже про те, що вони законтрактували необхідний обсяг ресурсів і зараз він просто в дорозі, коли він приїде ціна дуже швидко почне падати. Дефіцит пов’язаний з блокуванням польського кордону, оскільки через польську ділянку кордону ми завозили автотранспортом саме 30% імпорту скрапленого газу, а це десь там до 25% нашого споживання. Тому звичайно, що коли такий великий обсяг одномоментно заблокований, коли його немає, то швидко знайти інші джерела постачання важко. Для цього знадобився час, але все ж таки їх знайшли і тепер, я думаю в грудні, це питання буде вирішено. Незалежно від того що вони там розблокують чи ні це питання буде вирішено", - вважає експерт.
Він уточнив, що все більше автогазу постачається залізницею, а також через Румунію. Здебільшого залізницею постачається і бензин та дизпаливо, тому блокування кордону не мало такого впливу на ці види пального, як у випадку з автогазом.
З бензином ситуація набагато краща, вона протилежна, скажімо так, і з бензином і з дизелем, оскільки польський кордон, постачання автотранспортом через нього воно не мало якоїсь критичної ваги, це там до 10 %. І відповідно дуже швидко ринок просто перекинувся на інші напрямки, і відповідно в нас є навіть профіцит продукту по цих позиціях, і бачимо, що ціни падають на нього