ukenru
chi-ye-shans-vidroditi-sudnobuduvannya-v-ukrayini-i-yakim-vono-bude-dumka-eksperta

Чи є шанс відродити суднобудування в Україні і яким воно буде: думка експерта

 • 20472 переглядiв

КИЇВ. 15 жовтня. УНН. Потенціал України в розвитку суднобудування при наявності політичної волі стимулювати цю галузь - дуже великий, особливо при виконанні ряду важливих умов. Про це УНН повідомив заступник директора КП "Морська пошуково-рятувальна служба" Володимир Работнєв, коментуючи спуск "на воду" нової баржі Килійським суднобудівним заводом.

"Для розвитку галузі дуже важлива наявність спеціального замовника хоча б на судноремонт, я вже не кажу про суднобудування. До того ж баржа - не технологічний продукт, вона складається з заліза, зі сталі. В такому випадку на Кілійському заводі, на інших заводах і підприємствах України, цілком досить буде запасів матеріалів, коли буде прийнятий закон про внутрішній водний транспорт і з'являться додаткові замовлення і на суднобудування, і на судноремонт", - повідомив експерт.

Важливою перешкодою Работнєв вважає існуючу систему оподаткування галузі.

"Наша система оподаткування і митно-фіскальна не стимулює суднобудування. Щоб щось зробити і зварити, потрібно завозити комплектуючі. Двигуни, генератори, компресори, електронне обладнання, яке не виробляється в Україні, це ті речі, які завозяться. Тут у нас законодавство дуже не пристосоване і не допомагає суднобудуванню. Для того, щоб воно допомагало, треба міняти податковий кодекс, митний кодекс. Для того, щоб суднобудівна галузь не несла додаткові фіскальні навантаження до того, як судно буде влаштовано, до кінця продане замовнику і піде в плавання", - розповів Работнєв.

Однією з умов розвитку суднобудування в Україні є і нове законодавче регулювання внутрішнього водного транспорту, що дасть, на думку експерта, необхідний поштовх для стимулювання будівництва нових суден.

"Україна могла б закривати потреби по річковому флоту і по прибережному малому флоту, по буксирам, по невеликим судам "річка-море". В цьому ми цілком конкурентоспроможні. Це сегмент, який ми зможемо прекрасно виконувати. Була б тільки політична воля приймати закони - це найголовніше", - упевнений він.

Нагадаємо, Кілійський суднобудівний-судноремонтний завод "спустив на воду" нову сучасну 77-метровий баржу.

За словами міністра інфраструктури, незважаючи на пандемію і кризу, завод продовжує розвиватися і досягати позитивних результатів.

Також нагадаємо, в ВР до кінця року планують прийняти законопроект про внутрішній водний транспорт. За прийняття цього закону раніше виступив Президент України Володимир Зеленський. За його словами, він дозволить розвинути дешевий вид вантажних перевезень і збереже українські автодороги. Криклій в свою чергу заявляв, що прийняття цього законопроекту дозволить за кілька років збільшити вантажопотік по річці Дніпро до 35 млн тонн щорічно, розвантаживши при цьому дороги. Також, за його словами, він забезпечить фінансування безпечної річкової інфраструктури і буде стимулювати розвиток суднобудування.

Українські Національні Новини

Політика