Амбітний проект коштував Україні 2,193 млрд грн. Підготовчі роботи, проведення тендерів почалися ще 2006 року, однак безпосередньо роботи з будівництва стартували у 2013 році.
За проектом новий тунель двоколійним протяжністю 1822 метри (без порталів 1764,5 м). Ширина становить 10,5 м, висота - 8,5 м. Пролягає тунель на максимальній глибині - 180 м від поверхні Бескидського хребта. Збудований буровибуховим способом.
Очікується, що тунель зможе пропускати близько 100 поїздів на добу, а максимальна швидкість зросте до 70 км на годину проти 40 км - саме з такою швидкістю потяги рухалися старим тунелем, збудованим ще наприкінці 19 століття (новий тунель пробили у горах на відстані у 22 метри від старого).
Саме непридатність для подальшої експлуатації та неможливість реконструкції тунелю 1886 року будівництва спонукала до побудови нового тунелю поряд зі старим. На новий Бескидський тунель будівельники дають гарантію у щонайменше сто років, звісно, за умов правильної експлуатації. Слід зауважити, що роботи здійснювали в основному українській компанії.
Новий тунель з'єднає дві станції - Бескид і Скотарське - в Карпатах. Тунель обладнаний відеонаглядом, пожежною сигналізацією, автоматизованою системою управління технологічними процесами, новітньою для України мікропроцесорною централізацією та іншим. На укріплення споруди пішло понад 44 тисяч кубометрів бетону.
В "Укрзалізниці" очікують, що тунель дозволить наростити експорт товарів до Європи. Тунель є частиною п'ятого пан'європейського транспортного коридору (Італія – Словенія – Угорщина – Словаччина – Україна – Росія) і його відкриття має позитивно позначитися на транзитному потенціалі України. Цим маршрутом вже йде понад 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи.
Тимчасові зміни у маршрутах курсування поїздів
Через запуск тунелю "Укрзалізниця" внесла зміни у маршрути руху окремих поїздів.
Згідно з новим тимчасовим графіком, нічний швидкий поїзд №46 Лисичанськ - Ужгород відправленням з Лисичанська та проходом через Харків 24 травня буде слідувати своїм розкладом до станції Львів і далі без зупинок через Самбір - Сянки, прибуттям до Ужгорода з 20 по 25 травня о 14:00 (замість 14:25).
Зворотний поїзд №45 Ужгород - Лисичанськ 24 травня буде відправлятися з Ужгорода за графіком - о 19:55, слідувати до Львова без зупинок через Сянки - Самбір, і далі від Львова через Харків до Лисичанська йти своїм маршрутом і розкладом.
Поїзд категорії "Нічний експрес" №18 Ужгород - Харків відправиться 24 травня зі Львова о 19:04.