Згідно з даними видання, на борту літака, що розбився, Ан-72 опинилися охоронці і водій президентського лімузина. Екіпаж - громадяни Росії, України і Казахстану. Всього, за попередніми даними, загинули вісім осіб.
У російському МЗС повідомили, що поки не можуть сказати, як загиблі російські льотчики опинилися в літаку, переданому збройним силам Демократичної Республіки Конго, і коли їх тіла будуть повернуті на батьківщину, тому що "рятувальна операція на місці трагедії ще не закінчена".
"За цією катастрофою тягнеться довгий шлейф авіапригод, в які залучені безліч країн, довгі судові процеси і звинувачення в перевезеннях зброї. А ще - людина на ім'я Ваграм", - пише видання.
За інформацією журналістів, 10 жовтня о 15:30 з аеропорта Гома на кордоні з Руандою транспортний літак Ан-72 з реєстраційним номером EK-72903 (кодом реєстрації Вірменії) відправився в Кіншасу, але через 59 хвилин зв'язок перервався. Рятувальники знайшли уламки літака неподалік від міста Пунья в 400 кілометрах від Гоми. Загинули всі, хто був на борту, - водій президента республіки Конго, троє охоронців і четверо членів екіпажу.
Посольство Росії в Демократичній Республіці Конго назвало імена двох росіян: пілот Володимир Садовничий 1958 року народження і Віталій Шумков, 1955 року народження. Крім росіян на борту літака був бортінженер, громадянин Казахстану, на професійному форумі пілоти називають його ім'я - Мергалі. Четвертий член екіпажу - бортінженер, громадянин України Сергій Горохов, родом з Одеси, до завершення контракту в Африці йому залишалося всього три дні.
Обидва росіянина, загиблі в Конго на Ан-72, - пілоти з цікавою долею. Володимир Садовничий в 2011 році був засуджений в Таджикистані за контрабанду.
Другий загиблий в Конго пілот - Віталій Шумков - фігурував серед затриманих в Бангкоку в 2010 році членів екіпажу Іл-76, який прилетів з Північної Кореї для дозаправки. На борту було виявлено майже 40 тонн зброї.
Власника літака, на якому розбився російсько-казахсько-український екіпаж, льотчики транспортної авіації теж знають дуже добре і називають його між собою Ваграм, повідомляють журналісти.
Після катастрофи в ДРК влада Вірменії заявила, що літак літав під фальшивими реєстраційними номерами. Борт був ще два роки тому виключений з вірменського реєстру.
У розслідуванні вірменського видання Hetq йдеться про росіянина вірменського походження Ваграма Симоняна. Він володіє авіакомпанією South Airlines CO з реєстрацією в Конго і офшорами, яким, судячи з матеріалів судових рішень в Україні та Росії, належать кілька літаків.
Раніше South Airlines була зареєстрована на Сейшельських островах зі штаб-квартирою в ОАЕ. Компанія засвітилася у витоку Panama Papers - там йдеться, що володіє South Airlines саме Ваграм Симонян.
Ця компанія володіла двома Іл-76, купленими у держуправління справами президента України в 2004 році, і транспортними літаками Ан, йдеться в розслідуванні. Літаку, що розбився в Конго, було більше ніж 30 років.
Пізніше ці літаки з вірменською реєстрацією опинилися в розпорядженні третьої відомої журналістам авіакомпанії Симоняна - зареєстрованої в Вірменії Skiva Air.
"Експерти ООН і Conflict Armament Research мають у своєму розпорядженні свідоцтва, що як мінімум чотири літаки з реєстрацією в Вірменії використовувалися для поставок армії Південного Судану в 2014 році. Після розслідування Європейська служба зовнішніх зв'язків повідомила про інцидент владі Вірменії, і у авіакомпанії Skiva Air відкликали ліцензію", - пишуть журналісти.
Родичі пілотів, які загинули 10 жовтня в ДРК, розповіли "Настоящему времени", що перебувають на зв'язку з Ваграмом Симоняном і до повернення тіл пілотів на батьківщину не хочуть коментувати обставини трагедії.
Як повідомляв УНН, 6 серпня стало відомо, що в Лівії безпілотник атакував український літак Іл-76ТД. У результаті оператор екіпажу судна отримав поранення.