“Ми очікуємо ліквідації штучного дефіциту вагонів та зниження вартості перевезення для кінцевого споживача за рахунок вирівнювання співвідношення попиту та пропозиції вагонів на ринку”, — зазначив він.
Зазначається, що правління компанії 17 січня затвердило процедуру визначення плати за використання власних вагонів “Укрзалізниці”. Таким чином процес дерегуляції вагонної складової тарифу для парку власних вагонів компанії було завершено. У повному обсязі зміни наберуть чинності з 19 лютого 2018 року.
У компанії пояснили, що до цього ціна на послуги перевезення парком вагонів “Укрзалізниці” встановлювалась державою. Як наслідок, вона була значно нижчою від тієї, що її платять реальні вантажовідправники. “Укрзалізниця” недоотримувала доходи. Різниця між фіксованою та ринковою вартістю вагонів потрапляла до компаній-посередників або провокувала корупційні схеми всередині “Укрзалізниці”. За оцінками експертів, обсяг цього специфічного ринку може складати до 5 млдр грн на рік.
“Ухвалені рішення, насамперед, дозволять збільшити надходження коштів на розвиток компанії. Ми розраховуємо також, що такий крок унеможливить корупційні схеми в цьому сегменті, у тому числі, з боку наших співробітників”, — додав Кравцов.
За його словами, тепер в Україні сформовано інвестиційно-привабливі умови для ринку вагонів. Зрозумілі та прогнозовані принципи його функціонування та дохідності дозволять залучити у цей сектор економіки широке коло інвесторів.
Дерегуляція вагонної складової впроваджуватиметься у два етапи.
На першому застосовуватиметься формульний розрахунок щоденної оплати за здійснення послуги перевезення у вагонах ПАТ “Укрзалізниця”. Ставки плати за використання власних вагонів “Укрзалізниці” будуть нижчими, ніж ринкові. Наприклад, плата (без ПДВ) за користування піввагоном компанії складатиме 542 грн на добу, зерновозом — 655 грн на добу, критим вагоном — 570 грн на добу. Актуалізація цін відбуватиметься не рідше, ніж раз на три місяці.
На другому етапі впроваджується система щоденних електронних торгів у співпраці з командою “Prozorro. Продажі”. Так, на торги виставлятиметься частина порожнього парку. За їх результатами визначатиметься ціна для всього парку вагонів за видами на певну дату.
У компанії переконані, що дерегуляція вагонної складової тарифу робить ринок вантажних перевезень прозорим, вільним від корупції, зрозумілим для усіх учасників перевізного процесу.
Нагадаємо, за перші два тижні січня 2018 року обсяги перевезення кам’яного вугілля та чорних металів скоротилися.