Мета законопроєкту - відновити ЕСКО-механізм у бюджетній сфері, на об’єктах державної та комунальної форми власності.
Законопроєкт, розроблений Міненерго та Держенергоефективності, є важливим технічним інструментом для приведення у відповідність Закону України щодо енергосервісу та нової редакції Закону "Про публічні закупівлі". Прийняття законопроєкту дасть "зелене" світло для запровадження численних нових ЕСКО-контрактів з метою підвищення енергоефективності шкіл, дитсадків та інших бюджетних установ, інформують в Міненерго.
Укладання енергосервісних договорів (ЕСКО-механізм) є одним із ефективних інструментів підвищення енергетичної ефективності бюджетних установ. Механізм полягає в тому, що виконавець енергосервісу реалізує енергоефективні заходи, гарантує досягнення певного рівня економії енергоресурсів та повертає вкладені інвестиції за рахунок отриманої економії витрат на оплату спожитих паливно-енергетичних ресурсів та комунальних послуг протягом строку дії енергосервісного договору.
В Міненерго нагадали, що з кінця 2017 року станом на сьогодні оголошено більше 1200 тендерів та укладено 548 енергосервісних договорів на суму понад 1,25 млрд гривень. За результатами вже впроваджених ЕСКО-проєктів економія енергоспоживання складає від 20% до 70%.
Відновлення закупівель енергосервісу на основі ЕСКО-механізму дозволить підвищити рівень енергоефективності та сприятиме ефективному використанню бюджетних коштів.
Додамо, що на сьогоднішньому засіданні уряду також підтримано пропозиції Міненерго щодо сталого проходження опалювального сезону. Зокрема схвалено проєкт постанови про покладання спеціальних обов’язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів в процесі функціонування ринку природного газу.
"З 1 серпня цього року втратили чинність деякі положення постанови КМУ від 19 жовтня 2018 року №867 "Про затвердження положення про забезпечення про покладання спеціальних обов'язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів в процесі функціонування ринку природного газу", в частині припинення покладання спеціальних обов'язків на суб’єктів ринку природного газу для забезпечення природнім газом побутових споживачів.
За інформацією НАК Нафтогаз України теплоелектроцентралі, яким Нафтогаз постачав природній газ для виробництва електричної енергії, мають значну заборгованість, що не дозволяє сьогодні виділити ліміти газу таким компаніям. І цю ситуацію можна вирішити шляхом запровадження розділення відповідальності в частині оплати за газ , використаний для виробництва електричної енергії і для виробництва тепла окремо . Саме це і пропонується в проекті постанови і це гарантуватиме стабільне проходження опалювального періоду", - пояснила Буславець.