Деталі
"Упродовж 2020 року Національний банк отримав та опрацював 15 904 письмових звернення. Головною темою письмових звернень громадян стосовно роботи банків стали відносини за кредитними договорами – опрацьовано 2 690 письмових звернень", - йдеться у повідомленні.
З загальної кількості письмових звернень щодо роботи банків упродовж 2020 року також отримано 1 594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувались якості обслуговування в банках, 391 – відносин за депозитними договорами, 779 – інші питання.
Серед найпоширеніших тем у зверненнях споживачів про роботу небанківських фінансових установ:
- відносини за кредитами – 3 064,
- колекторська діяльність – 2 171,
- відносини за обов’язковими видами страхування – 1 271,
- відносини з кредитними спілками – 326,
- відносини за добровільними видами страхування – 228,
- щодо обробки персональних даних – 189,
- інші питання – 740 звернень.
Загалом у другому півріччі 2020 року кількість звернень до Національного банку зросла порівняно з першим півріччям. У близько 40% письмових звернень були виявлені ознаки порушень прав споживачів.
Типові порушення прав споживачів, виявлені в 2020 році, такі:
- агресивна поведінка колекторів;
- порушення правил обробки персональних даних споживачів;
- нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки під час отримання пенсійної чи зарплатної, страхування життя під час обміну валют тощо;
- зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;
- неправомірні нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами;
- внесення неправомірних пунктів до тексту договору та порушення норм законодавства України.
До контакт-центру Національного банку впродовж 2020 року надійшло 33 550 звернень. З них близько 9 тисяч звернень стосувалися працюючих банків. Майже 6 тисяч звернень – роботи небанківських фінансових установ. Ще близько 2 тисяч звернень стосувалися банків, які перебувають у процесі ліквідації.
Доповнення
Лише впродовж січня-серпня 2020 року НБУ отримав 4 354 скарги громадян на банки, з них 2% стосувалися персональних даних.
Додамо, за даними НБУ, минулого року на понад 40% зросла кількість незаконних дій з платіжними картками.