Деталі
Обговорюваний орган покликаний забезпечити кращий захист кредиторів, які в іншому випадку не змогли б повернути свої кошти через судову систему “з історією корупції”, скоротивши відсоток непрацюючих кредитів до 24% до 2023 року у порівнянні з нинішніми 42%, пише видання.
“Ми почали це обговорення з місією МВФ... Обсяг кредитів у банківській системі становить більше одного трильйона гривень, це близько 40 мільярдів доларів. Це велика сума, і її варто захищати”, - сказав Шевченко.
Відзначається, що українська влада, у тому числі центральний банк, виявилися втягнуті в безліч судових спорів з приводу націоналізації в 2016 році ПриватБанку, названого виданням "найбільшим кредитодавцем України".
НБУ заявляє, що неефективна кредитна практика ПриватБанку, як пише видання, "пробила діру на 5,5 мільярда доларів" в його фінансах, перш ніж банк потрапив в руки держави. Колишні власники банку оскаржують це і ведуть боротьбу проти націоналізації.
"Тому ми зараз обговорюємо варіант створення спеціалізованого суду або судової палати в Україні, яка буде розглядати питання між кредиторами і позичальниками, а також між інвесторами та одержувачами інвестицій", - сказав Шевченко.
Він заявив, що скорочення проблемних кредитів допоможе залучити іноземних приватних інвесторів в банківську систему України.
Понад половина сектора залишається в руках держави, що Шевченко назвав “системним ризиком”, і центральний банк хоче знизити цей рівень до 25% в найближчі роки.
Додамо, згідно зі статтею 125 Конституції України, суд утворюється, реорганізовується і ліквідовується законом, проект якого вносить до Верховної Ради України Президент України після консультацій з Вищою радою правосуддя. Відповідно до закону можуть діяти вищі спеціалізовані суди. З метою захисту прав, свобод та інтересів особи у сфері публічно-правових відносин діють адміністративні суди. Створення надзвичайних та особливих судів не допускається.
Співпраця України з МВФ
У червні минулого року МВФ схвалив програму на 5 мільярдів доларів для підтримки економіки України в рамках програми Stand-by. Для отримання підтримки з боку Фонду Україна зобов'язалася виконувати певні умови, зокрема, щодо реформ.
Перший транш за новою програмою обсягом 2,1 млрд дол. Україна отримала вже 12 червня. Україна сподівалася, що до кінця року місія МВФ проведе роботу у Києві, щоб дати оцінку підстав для виділення ще одного траншу. Місія МВФ працювала у грудні і відновила роботу з 11 січня. Саме вона і має оцінити, чи виконала Україна умови для отримання чергового траншу за новою програмою співпраці. І, за оцінками, транш у першому кварталі цього року країні "не світить". За даними ЗМІ, представники Фонду поставили жорсткі вимоги: активізувати боротьбу з корупцією, включно з посиленням відповідальності за недостовірне декларування чиновників, і відмовитися від державного регулювання цін на газ для населення.
За інформацією УНН, під час проведення консультацій з МВФ в січні, Україна не отримала погодження на зниження ціни на газ для населення.
Перед нинішньою програмою у межах співпраці з МВФ для України діяла інша - чотирирічна програма "Механізм розширеного фінансування" (EFF) на 17,5 млрд дол., схвалена у березні 2015 року. Програма EFF, своєю чергою, замінила собою програму Фонду Stand-By, яка була надана Україні 30 квітня 2014 року.