“З нашого боку в інституціях ЄС ми декілька років тому створили в Брюселі так званий stratcom, який займається щоденним аналізом фальшивих новин, поширених вашим великим сусідом щодо ЄС", - сказав посол.
За його словами, в ЄС добре обізнані щодо цього питання зокрема завдяки нещодавнього розслідування, яке показало, що кампанія з дезінформації використовує інтернет-рекламу для розповсюдження історій, використовує фабрики тролів, щоб заповнити Twitter чи Facebook брехнею, створити тисячі ботів тощо.
"Тож що ми можемо зробити, щоб виправити ці проблеми? Довгострокова стратегія - мова йде про інвестування у медіа-грамотність та критичне мислення. Ми повинні навчити громадян, починаючи з дитячого віку, як правильно вести пошук в інтернет-ресурсах, як використовувати надійні засоби масової інформації, як відрізнити маніпуляції та фейкові новини від справжніх історій. Але, як я казав, це довгострокова стратегія, це не те, що принесе рішення протягом доби. Щодо засобів масової інформації: ми також повинні робити набагато більше. Вони повинні поважати журналістські стандарти та уникати тиску з боку своїх приватних або державних власників щодо маніпуляції громадською думкою. Вони повинні робити все можливе, щоб запропонувати надійний та довірливий вміст за прийнятну ціну. Ми віримо, що в результаті вибуху фальшивих новин, люди дуже скоро розуміють цінність інформації", - зазначив він.
"У короткостроковій перспективі Україна та ЄС мають інвестувати значно більше коштів у протидію дезінформаційній діяльності. Ми повинні зробити це дуже дорогим для будь-якого агресора продовжувати роботу в його звичному стилі в Інтернеті. Нам також треба впоратись зі співпрацею на рівні держав, і коли ми бачимо, що ця атака відбувається, ми повинні бути набагато більш відкритими та відвертими, щоб протидіяти цьому. І ми також маємо поглиблювати підтримку незалежних ЗМІ в регіоні - не тільки в столиці", - додав Мінгареллі.
За його словами, наразі ЄС намагається підтримувати деякі українські громадські мовники.
"По-третє: ми повинні підвищувати рівень поінформованості про кампанії з дезінформації, та заохочувати тісну співпрацю з усіма державами-членами ЄС, щоб зрозуміти, як розповсюдилася кампанія з дезінформації, чому і чого вони намагаються домогтися. Дехто з наших держав-членів, особливо деяких прибалтійських країн, вже зіткнувся з цією боротьбою, але я відчуваю, що ми повинні робити набагато більше", - наголосив посол.
Як повідомляв УНН, компанія Facebook виявила і видалила в соцмережі “фейкові” російські акаунти, спрямовані на поширення дезінформації всередині Росії.