“На Заході є загальне законодавство, яке регулює ринок фінансових послуг. Наприклад, у Великій Британії, в Данії, — там окремих законів немає. Це саме в частині фінансових ринків — регулювання і надання брокерських послуг та інвестиційно-консалтингових послуг на фінансових ринках. Там є окремі органи, які це контролюють.
В Україні ж аналогом такого органу може бути комісія з фінансових ринків. Вона, правда, завжди була слабкою та займалася в основному компаніями по управлінню активами і страховими компаніями, але вона може бути аналогом”, — поясни Е.Найман.
При цьому, за словами економіста О.Охріменка, повноваження щодо регулювання форекс-ринку в Україні сьогодні повністю належать НБУ. До того ж, у більшості країн світу послуги форекс надають виключно банки. А тому, напрацювання окремого закону для форекс-дилерів — як мінімум, не доречно.
“Можливо, було б доречніше попрацювати із новим керівництвом Нацбанку і розробити положення, а не закон, про форекс. По-перше, було б легше прийняти, бо це нормативний документ НБУ, і я думаю, він би врегулював роботу діючих на сьогодні банків. Тому, що основні гравці на світовому ринку форекс — банки”, — сказав він.
Експерти припустив, що нардеп С.Рибалка і комітет, який він очолює, можуть намагатися пролобіювати законопроект про ферекс-дилерів, аби не узгоджувати своїх дій із НБУ.
“Я думаю, що вони пролобіювали через своїх депутатів, давайте приймемо швиденько законопроект, який повторююсь не узгоджений із НБУ”, — додав О.Охріменко.
Нагадаємо, як повідомляв УНН, експерти Парламенту розкритикували законопроект С.Рибалки про форекс-дилерів. Зокрема, назвали його недоцільним, таким, що може обмежити діяльність на цьому ринку вітчизняних гравців у порівнянні з відповідною діяльністю на міжнародних ринках.
Також у ВРУ констатували, що пропозиції Рибалки стосовно діяльності форекс-дилерів, які викладені в проекту стосовно ліцензування, суперечать один одному.