Участь у нараді під головуванням першого заступника міністра інфраструктури Дмитра Абрамовича взяли представники міністерства, ДП "ДержавтотрансНДІпроект", ДП "Укрметртестстандарт", ОС ПП "АЄС Стандарт", ТОВ "Центр Авто", ТОВ "Автотехсервіс", ТОВ "Укр-Тест-Стандарт" та ТОВ "КСЦ Конкорд".
Там нагадали, що Закон України "Про дорожній рух" вимагає, щоб всі переобладнані авто, у тому числі з газовими установками, проходили обов’язкові випробування та відповідним чином сертифікувалися. Це, у свою чергу, унеможливлює самовільне встановлення газового обладнання при переобладнанні авто та видачу відповідних фіктивних документів "на коліні".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: В Україні невідома кількість авто їздить із простроченими газовими балонами.
"Наразі в Україні працює 10 суб’єктів, які проводять сертифікацію колісних транспортних засобів та близько 400 дільниць, які проводять випробування. Вони самостійно визначають вартість сертифікації, основну частину якої складають обов’язкові лабораторні випробування. Саме результати цих випробувань дозволяють встановити відповідність колісного транспортного засобу вимогам безпеки", - зазначили у Мінінфраструктури.
Оцінка відповідності ГБО - більш об’ємна у зв’язку із потребою перевірити більшу кількість показників вимогам безпеки, тому і їх вартість відповідно більша, пояснили учасники ринку. Відтак, за їх інформацією, вартість сертифікації переобладнаних авто для роботи на газовому паливі складає у середньому від 2400 до 3000 грн.
Зменшити об’єм перевірки недопустимо, адже це суперечить законодавству та створює ризик життю і здоров’ю, наголошують у Мінінфраструктури.
Також у відомстві нагадують, що 16 жовтня 2020 року вступають у дію нові зміни до Закону України "Про дорожній рух", якими скасовується погодження технічних умов Мінінфраструктури та МВС, у зв’язку з чим органи із сертифікації нестимуть ще більшу відповідальність за результати проведення процедур з оцінки відповідності.
"Міністерство інфраструктури України закликає органи із сертифікації активніше долучатися до обговорень проектів нормативно-правових актів, які розробляє Мінінфраструктури, оскільки такі нормативно-правові акти напряму стосуються діяльності органів із сертифікації", - йдеться у повідомленні міністерства.
Нагадаємо, раніше експерти ринку підтримали посилення контролю за сертифікацією ГБО та підтвердили, що раніше газові установки в авто були поза контролем.
Як повідомляв УНН, на вихідних у столиці авто згоріло прямо на ходу. Не виключено, що причиною стало неякісне газове обладнання.