ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кинути виклик шведському гіганту Scania на 123 мільйони: українська компанія вперше озвучила свою позицію
Цитата:
“Використовуючи власне монопольне становище, Scania Україна в односторонньому порядку без будь-яких правових підстав розпочала фактичне одностороннє припинення співпраці з незалежними дилерами, зокрема й "Журавлиною“. Шведська компанія почала поширювати недостовірну інформацію про дилерів, шкодити нашій діловій репутації, закривати доступ до робочих електронних сервісів, які забезпечували можливість роботи дилера чи сервісної станції, припиняли постачання запасних частин та обладнання, перенаправляючи системних клієнтів дилерів на власні підрозділи”, — розповів Політило.
Деталі
За словами Олега Політила, внаслідок такої агресивної експансивної політики Scania Україна, незалежні дилери в Одесі та Львові припинили діяльність, а київський (“Проскан”) і сарненський (“Журавлина”) дилери, хоч фактично й припинили діяльність, але продовжують відстоювати свої права в судових спорах із представництвом шведського гіганта.
“Ми власними зусиллями та ресурсами сформували в Україні в інтересах Scania відповідну інфраструктуру, культуру сервісного обслуговування за європейськими стандартами, чим створили системний попит на продукцію шведського виробника вантажівок, маючи стабільний ріст продаж. Аж тут Scania змінила свою політику діяльності в Україні й вирішила позбутися вітчизняних незалежних дилерів в односторонньому порядку, незаконно розриваючи договірні зобов’язання”, — пояснив Олег Політило.
За словами власника “Журавлини”, Scania Україна, маючи першочергове виключне право на реалізацію продукції виробництва шведської компанії Scania, швидко перейшла від декларованих європейських цінностей і стандартів та добросовісного співробітництва до “відвертого рейдерського захоплення” сформованих незалежними дилерами ринків на користь власних підрозділів.
“На жаль, політики та народні депутати зараз в Україні створили середовище з підтримки та лобіювання інтересів таких іноземних компаній як Scania, що судовий захист українського бізнесу все частіше стає виключною компетенцією Європейського суду”, — підсумував Олег Політило.
Варто нагадати
Північний апеляційний господарський суд задовольнив апеляційну скаргу дистриб’ютора шведських вантажівок Scania Україна, скасувавши судове рішення першої інстанції про виплату колишньому дилеру “Журавлина” 123 млн грн компенсації.
Через потужне політичне лобіювання інтересів шведської Scania в Україні експерти не впевнені у відсутності тиску на Північний апеляційний господарський суд. Так, посол Швеції Тобіас Тіберг неодноразово наголошував, що подальші шведські інвестиції в Україну можуть опинитись під питанням у випадку програшу Scania у суді. Тож експерти не виключають, що шведський посол цілком мав можливість кулуарно просити сприяння у вищих владних кабінетах для розв’язання судового конфлікту на користь шведської компанії Scania.
Окремо Антимонопольний комітет України розпочав дослідження ринкового становища Scania Україна на ринку вантажних автомобілів з метою встановлення ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем.
Раніше Європейська комісія оштрафувала Scania на 880 мільйонів євро за участь у змові з конкурентами. Під час розслідування було доведено, що Scania багато років була учасницею картельної змови з іншими виробниками вантажівок і перекладала вартість розробки нових технологій для захисту екології на покупців.