Коментуючи припущення АМКУ про відсутність конкуренції на ринку, в асоціації наголосили, що за споживача сьогодні бореться близько 100 виробників, що говорить саме про наявність конкуренції і відсутність будь-яких бар'єрів.
"За інформацією асоціації, на ринку м'яса птиці сьогодні працюють близько 100 суб'єктів господарської діяльності, які жорстко конкурують між собою. Зовнішнім проявом конкуренції на внутрішньому ринку є стабільність, а в деякі періоди навіть зниження цін, що підтверджується даними Держстату України", - відзначили в "Союзі птахівників".
Наявність великих виробників на ринку не говорить про їхнє монопольне становище. Крім частки ринку, АМКУ повинен вивчати і поведінкові моменти суб'єктів - в Україні за споживача борються навіть такі великі гравці як МХП
("Миронівський хлібопродукт"), пояснили птахівники.
"Група компаній "МХП" здійснює діяльність на ринку курятини в умовах жорсткої конкурентної боротьби. Успіх в цій боротьбі визначає тільки вибір споживача. Яскравим підтвердженням визнання споживачами високої якості продукції "Миронівський хлібопродукт" є її успішний вихід на ринки ЄС і багато інших країн світу", - вказали в асоціації.
Що стосується звинувачень АМКУ в підвищенні цін на продукцію в липні-серпні 2017 року, то на це є низка об'єктивних причин, пов'язаних з економічною ситуацією в країні, стверджують птахівники.
"Об'єктивно аналізуючи ситуацію, потрібно врахувати кілька факторів, які вплинули в цей період на цінову ситуацію на ринку. Це, в першу чергу, збільшення цін на корми на 17%, на комунальні послуги на 10%, на паливно-мастильні матеріали на 30%, підвищення зарплат в секторі більш, ніж на 25%, знецінення національної валюти щодо євро більш ніж на 20 %, а це прямий вплив на вартість ветеринарних препаратів, вітамінів, кормових добавок, обладнання, яке переважно закуповується у європейських виробників. Подорожчання курятини в межах зростання на складові було в той період об'єктивним і обґрунтованим", - пояснили в асоціації.
Резюмуючи, в "Союзі птахівників" закликали АМКУ до неупередженості та об'єктивності в своїх висновках, оскільки безпідставні звинувачення завдають значної шкоди не тільки міжнародному іміджу великих виробників і експортерів, яким є МХП, а й інвестиційній привабливості всієї країни.
Нагадаємо, АМКУ днями заявив, що схвалив звіт про результати дослідження ринку курятини в 2016-2018 роках. Під час дослідження уповноважені нібито виявили ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Зокрема порахували, що найбільший виробник МХП займає частку на ринку в 45%, а також дорікнули в підвищенні цін на продукцію в 2017 році. Повний текст дослідження обіцяють опублікувати протягом 10 днів.