Навіть на другий рік після повномасштабного вторгнення росіян майже дві третини українців не планують відмовлятись від різдвяного та новорічного шопінгу. Про це свідчать результати опитувань мережі компаній Deloitte, передає УНН.
Деталі
Зазначається, що цьогоріч 59% опитаних українців не планують відмовлятись від святкового шопінгу. Це трохи менше, ніж торік - тоді від різдвяних покупок не відмовилось 61% респондентів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Google розкрив топ пошукових запитів в Україні за 2023 рік: що у списку
З початком повномасштабного вторгнення ми започаткували локальне дослідження, аби надати українському бізнесу реалістичну картинку споживацької активності у різдвяно-новорічний період в Україні та мати змогу відстежувати її в динаміці
Святкові покупки
Зазначається, що цьогоріч більшість опитаних (64%) мають наміри розпочати шопінг у період з 1 до 24 грудня.
Для порівняння – минулого року українці переважно відкладали покупки на другу половину грудня. Щодо бюджету, то для 56% українців він становитиме від 1000 до 5000 гривень. У 2022 році таку ж суму були готові витратити 49% респондентів.
Перехід на новий календар
Більша частина українців (майже 45%) святкуватиме Різдво 25 грудня і тільки 17% – 7 січня. Є й такі, що планують святкувати двічі – їх 32%.
Новий рік чи Різдво
49% українців витратять більше коштів на святкування Нового року, порівнюючи з Різдвом. Найбільше коштів на святкування Нового року планують витратити респонденти у східних областях України, в той час, як на святкування Різдва – в західних областях.
Онлайн-шопінг чи "живі" покупки
Незважаючи на війну, основним місцем для різдвяного та новорічного шопінгу залишатимуться супермаркети та великі торговельні центри. Серед онлайн-покупців 92% віддадуть перевагу смартфону для здійснення шопінгу, що значно більше, ніж рік тому (66%).
Новорічні донати на ЗСУ
68% респондентів (минулого року – 61%) планують спрямувати частину свого різдвяного та новорічного бюджету на благодійність. 86% із них направлять допомогу захисникам на передовій.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: У Львові засвітили 14-метрову ялинку, подаровану місцевими мешканцями
Крім того, 66% українців віддадуть перевагу продавцям, які підтримують ЗСУ та постраждалих від війни цивільних, переказуючи на допомогу частину коштів з кожної покупки.
Бойкот компаній, що продовжують роботу у рф
63% покупців принципово не купують товари у продавців/виробників, які не залишили ринок країни-агресорки, а ще 22% не знають, як перевірити, чи залишив продавець/виробник товару ринок рф.
Все більше українців готові заощадити в в обмін на очікування
Цьогоріч українці готові відкласти покупку "тут і зараз" та чекати на доставку товарів за нижчою ціною з-за кордону, якщо вона буде: дешевою або безкоштовною – 37%, швидкою – 17%, якщо сайт для замовлення товару буде зручним – 12%.
У компанії наголосили, що рік тому вітчизняні покупці не готові були очікувати на товар з іншої країни, навіть якщо він був дешевшим на 20%.
Доповнення
У компанії наголошують, що дослідження проводилося методом онлайн-опитування за квотованою вибіркою, яка відповідає соціально-демографічному портрету населення України.
В опитуванні взяли участь понад 1000 респондентів з усіх регіонів України (за винятком тимчасово окупованих територій та АР Крим), а також українці, які перебувають за кордоном.
Дослідження цього року показало, що попри все українці стійко тримаються – продовжують здійснювати шопінг, донатити на ЗСУ, облаштовувати побут, а в їхнє життя повертається планування
Нагадаємо
За традицією – в день Святого Миколая, на Софійській площі столиці запалили вогні на головній ялинці країни.
Раніше УНН повідомляв, що цьогорічну головну ялинку разом з іграшками можна буде придбати, а кошти передати ЗСУ. Також у благодійному розпродажі може брати участь фотозона.