Цитата
“НАБУ та САП відкрили матеріали слідства трьом підозрюваним для ознайомлення. Йдеться про керівника філії та начальника управління обліку нафтопродуктів та складського господарства „Центр забезпечення виробництва“ ПАТ „Укрзалізниця“, а також особу, яка керувала діяльністю ТОВ (організатор корупційних схем)”, — повідомили в НАБУ.
За даними слідства, на початку січня 2017 року філія “Укрзалізниці” уклала із підконтрольним учасникам корупційної схеми підприємством низку договорів на закупівлю 55 тис. тонн дизельного палива за ціною від 18 499 грн до 18 999 за тонну.
“Водночас, керівник філії відмовився від замовлення дизельного палива за цими економічно вигідними договорами, а натомість у січні 2017 року замовив дизельне паливо у тієї ж компанії, але за іншими контрактами з більшою ціною — від 21 300 грн до 22 230 грн за тонну. Згодом, наприкінці січня 2017 року, учасники корупційної схеми, діючи в інтересах та на користь згаданого ТОВ, уклали низку додаткових угод до угоди на постачання, якими безпідставно збільшили ціну дизпалива для „Укрзалізниці“ на 10%”, — додали в пресслужбі.
Детальніше
Ця справа є четвертим епізодом викритої детективами корупційної схеми, що діяла у 2015-2017 роках на “Укрзалізниці” за участі однієї й тієї ж комерційної компанії (ТОВ) з продажу нафтопродуктів.
Доповнення
Більше половини українців не довіряють НАБУ та іншим антикорупційним органам.
Водночас британські оглядачі прогнозують зниження ефективності НАБУ, адже їх робота час від часу політизується.
Про те, що НАБУ вже “пробуксовує” в ефективності, свідчить масштаб поточної корупції в “Укрзалізниці”. Боротьбу з корупцією на підприємстві детективи бюро запустили в далекому 2017 році. Тоді директор бюро Артем Ситник заявив, що розслідуванням зловживань в “Укрзалізниці” зайнятий цілий відділ детективів. Однак на ділі це виявилося не так. Спеціальний відділ НАБУ завантажили іншими справами, в тому числі політичними, тому прямими обов’язками детективи не займалися, що в підсумку призвело до плачевного стану і розкрадання “Укрзалізниці”. Нині НАБУ завершує справи 5-річної давнини, а за поточною корупцією “не встигає”.
Неефективність НАБУ в частині боротьби з корупцією підтвердила також парламентська Тимчасова слідча комісія з “Укрзалізниці”. Вона почала свою роботу в січні і днями затвердила звіт за результатами піврічної роботи.
Масштабна корупція, з якою не справляється НАБУ, некомпетентні менеджери і повсюдна недбалість — основні причини занепаду “Укрзалізниці”, за оцінкою ТСК. Комісія закликає в терміновому порядку звільнити всіх членів Наглядової ради та керівництво компанії, і на їх місце взяти компетентних людей. Разом з тим НАБУ має організувати роботу детективів і виправдати існування свого спецвідділу з розслідування корупції в “УЗ”.