Традиційний маркетинг vs. контент-маркетинг
Особливості традиційного маркетингу
Інтенсивне обговорення контент-маркетингу не означає, що час традиційного маркетингу закінчився – він нікуди не зник і надалі розвивається. Ми розглянемо його лише частково для того, щоб краще зрозуміти власне контент-маркетинг. Традиційний маркетинг використовує рекламні повідомлення у ЗМІ, в Інтернеті, на рекламних щитах, і адресує їх усім. В цьому випадку контент шукає клієнтів: із безлічі рекламних оголошень вам, загалом, знадобиться лише частина. Іноді рекламу в Інтернеті називають контент-маркетингом, хоча насправді йдеться про цифровий формат традиційного маркетингу.
У чому специфіка контент-маркетингу?
Головна ідея контент-маркетингу полягає в тому, щоб зацікавити найперше потенційних клієнтів і допомогти їм розв’язати їхні питання/задовольнити потреби. Контент у цьому випадку становить цінність для клієнтів, вони самі його шукають. SEO і просування роблять свою справу, допомагаючи опублікувати контент так, щоб його неодмінно знайшли тоді, коли це буде потрібно. Водночас існує можливість ненав’язливо прорекламувати той або інший товар чи виробника, який здатний розв’язати вищезгадані питання. Загалом контент-маркетинг – це вдалий інструмент для розвитку впізнаваності бренду, заохочення клієнтів до взаємодії, підтримки довготривалих стосунків з брендом і, відповідно, збільшення доходу.
Як отримати максимум користі від контент-маркетингу
Головні тренди 2022 року у сфері контент-маркетингу
У 2022 році контент-маркетинг продовжує активно розвиватись. Залежно від цілей необхідно врахувати ті або інші тенденції, що відображають спосіб взаємодії клієнтів з контентом. За словами фахівців із Forbes, після пандемії коронавірусу користувачі очікують від брендів автентичного і вартісного контенту, розуміння їхніх потреб, корисного спілкування. Йдеться насамперед про формування стратегії розвитку бренду, його соціальної відповідальності, створення ефективного способу комунікації з аудиторією, публікацію практичних відомостей.
З іншого боку, важливо оптимізувати контент відповідно до оновлень алгоритмів пошукових систем і рекомендацій щодо змісту і форматування контенту. Правильні дії в цьому аспекті – це запорука того, що клієнти звернуться до вас, а не до конкурентів.
Варто подбати про відповідний для вашої тематики обсяг контенту, зручний доступ до нього, адаптацію для мобільних пристроїв.
Ще один аспект контент-маркетингу, значення якого надалі зростатиме – це розвиток інструментів на основі штучного інтелекту, які дозволяють генерувати більше контенту за менший час. Ризик полягає у тому, що може з’явитись безліч автоматично створених матеріалів. Відповідно, майстерність маркетологів залежатиме від вміння поєднати сучасні засоби та клієнтоорієнтованість. Інші важливі інструменти та практики, на які варто звернути увагу, це A/B-тестування, маркетинг у метавсесвіті, доповнена реальність, користувальницький контент, послуги амбасадорів тощо.
Чому варто і як варто застосовувати контент-маркетинг?
Статистика на HubSpot свідчить про те, що 90% маркетологів планують інвестувати в контент-маркетинг в наступних роках не менше, ніж у 2022 році. Головні цілі – це підвищення впізнаваності й довіри до бренду, навчання аудиторії, збільшення показників конверсії та продажів. Найбільше значення надається візуальним матеріалам, а також статтям у блогах, публікаціям в соцмережах, контентній розсилці на електронну пошту.
Основний виклик натомість полягає у пошуку нових ідей та найкращих способів їхнього втілення. Щоб матеріал знайшов відгук у серцях аудиторії, необхідно найперше подбати про якісний storytelling: підготувати хорошу історію, обрати влучний заголовок, вибрати відповідний тон голосу/письма. Традиційно важливими є посилання на інші ресурси чи власні матеріали – це допоможе клієнтам швидко зорієнтуватися. За можливості використовуйте різний формат і різні канали для поширення контенту. В контексті поширення безумовно варто замовити контент-маркетинг і представити свій бренд на якісних вітчизняних та іноземних порталах з великою аудиторією.
//