"Це проблема і металургів, і хіміків, і дорожніх будівельників - на жаль, комплексна системна проблема", - підкреслив він.
Вітчизняний парк локомотивів зношений, оборотність вагонів з кожним роком погіршується, пояснив Бакуменко.
"Ложку дьогтю у бочку меду" додає сама "УЗ", довільно закриваючи зернові станції, збільшуючи у рази тарифи на перевезення.
"Залізниця стає тромбом, який заважає розвитку економіки", - вважає нардеп.
Для представників АПК проблема "УЗ" є особливо гострою. Зокрема - для експортерів галузі, зазначив нардеп.
"Ось, наприклад, зараз йде збирання врожаю такої експортної культури, як кукурудза. Її необхідно прибрати з поля, вивезти, посушити, доставити на елеватори, далі - у порти для виконання контрактів, які були укладені заздалегідь. Але у цьому всьому ланцюжку ми стикаємося з проблемою браку вагонів і подорожчання перевезення. Як в таких умовах сільгоспвиробникам виконувати свої зобов'язання за договорами?!" - риторично запитує він.
Конфлікт фермерів з "УЗ" перейшов у публічну площину наприкінці серпня. Аграрні асоціації звернулися за допомогою до профільного комітету ВР, розповів Бакуменко.
"Почалася активна робота над вирішенням проблем. Ми провели спільні наради з комітетами з питань транспорту, промислової політики та енергетики, за участю представників профільних міністерств і відомств, галузевих асоціацій та бізнесу.
Ми обговорили озвучені пропозиції, пропрацювали їх, виписали комплексне бачення вирішення проблем і оформили їх у вигляді звернення до Прем'єр-міністра України (також поінформували Президента України) за підписом 4-х керівників парламентських комітетів і народних депутатів України, а також керівників асоціацій і товаровиробників" , - сказав він.
Сьогодні конфлікт сільгоспвиробників з "УЗ" вирішується на урядовому рівні, зазначив він. При Мінагрополітики створено робочу групу, її перше засідання відбулося 30 жовтня.
"Ми домовилися, що робоча група в оперативному режимі буде обробляти конкретні проблемні питання та надавати конкретні варіанти їхнього вирішення. Нам необхідно удосконалити перевезення залізничним транспортом за допомогою системи планування і прогнозованості обсягів завантаження, а також можливості використання інших видів перевезень - автомобільного та річкового транспорту. Так що, продовжуємо працювати в активному темпі", - резюмував нардеп.