Відразу дві авіакомпанії Pegasus Airlines і SkyUp пішли з МА "Київ" в "Бориспіль", в результаті чого пасажиропотік за перші два місяці 2020 року знизився на 17,4%. "Він (аеропорт" Бориспіль "- ред.) Традиційно запропонував перевізникам більш низькі ставки обслуговування і вийшов з конкурентної боротьби за пасажира переможцем", - йдеться в матеріалі.
З початком карантину МА "Київ" втратив весь пасажиропотік і позбувся 92% доходів. Зараз з аеропорту здійснюється тільки поштовий і кілька бізнес-рейсів. При цьому "Бориспіль" одноосібно виконує всі гуманітарні і вантажні, а також переважна більшість бізнес-рейсів: "Київ" просив розподілити цей обсяг хоча б в співвідношенні 30% на 70% ".
Оскільки закриті пункти пропуску, а сам аеропорт "Київ" продовжує працювати, йому доводиться утримувати інфраструктуру, термінали, забезпечувати безпеку польотів. Втративши весь дохід, аеропорт зміг скоротити витрати тільки на 40%. Крім того, на відміну від аеропорту "Борисполя", МА "Київ" не отримав зниження відрахувань до бюджетів на 60%. При цьому він несе більшу податкове навантаження: з квітня аеропорт повинен заплатити 3,5 млн грн податку на землю і нерухомість. "Розмір земельного податку для приміського" Борисполя "і МА" Київ ", розташованого в 7 км від центру міста, відрізняється кратно", - йдеться в матеріалі.
Кілька років аеропорт наполягає на рівних для всіх аеропортів мінімальні ставки на авіаційне обслуговування. Щоб авіакомпанії виконували рейси з якогось конкретного аеропорту, він надає знижки. До пандемії великі аеропорти могли дозволити собі демпінг. В МА "Київ" закликають зафіксувати ставки не нижче 10 доларів за зліт / посадку за 1 тонну злітної маси, 10 доларів пасажирського збору і 3 долари за авіаційну безпеку за одного вилетів пасажира. "Наявність таких правил дозволить підприємствам компенсувати їх втрати і поставить всіх гравців авіаційного ринку в рівні умови, унеможливить демпінгові маніпуляції", - цитує газета Олега Левченка, гендиректора компанії "Майстер-Авіа", що управляє аеропортом.
Нагадаємо, в інтерв'ю Левченко заявив, що без фінансової та регуляторної допомоги держави аеропорт "Київ" збанкрутує в найближчі місяці. Підприємство двічі зверталося до Офісу президента і Кабмін за фінансовою допомогою, а також із закликами створити рівні умови для всіх аеропортів і гарантувати економічну конкуренцію. Реакції на звернення не було.