Попри обов’язок з’являтися на виклики ТСК, засідання проігнорував вчора голова “УЗ” Іван Юрик, який, за словами Гришиної, буде тепер ходити на засідання примусом з поліцією.
“Нічого не поробиш, доведеться наступного разу вести його на засідання за руку. З поліцією. Це право ТСК, чітко регламентовано законом”, — зауважила вона.
Разом з тим, саме вчора стало відомо про те, що “УЗ” нарешті вийшла в прибутки проти збитків минулого року.
“Я без перебільшення скажу, що таких результатів і близько не було б, якби не сумлінна робота кожного члена нашої ТСК. За час роботи Комісії у нас запрацювало керівництво „Укрзалізниці“ (погано, але все ж краще, ніж було) і у нас активізувалися правоохоронці, особливо НАБУ, яке за останній місяць знайшло ознаки корупції в річних закупівлях „Укрзалізниці“ на 8 млрд грн. Так, зроблено не все, але зрушили з місця. І полишати цю роботу не будемо. Принаймні, до кінця року. Вже з вересня відкриваємо 2 сезон”, — анонсувала Гришина.
Підсумовуючи, Гришина зупинилася на головних тезах, які принципово відстоює ТСК.
“Перше і головне — це люди. Сьогодні ми бачимо суцільну соціальну несправедливість, некомпетентність керівництва і знецінення кваліфікованих кадрів. Космічні зарплати членів правління і Наглядової ради, які не співставні з результатами їх діяльності і зарплатами колективу. Ми взяли на себе відповідальність визнати членів Наглядової Ради і правління некомпетентними, тому будемо наполягати на звільненні цих людей як швидше. Паралельно слідкуємо загалом за кадровою політикою, яка сьогодні нікого не влаштовує. Для нас також важливо укріпити позиції профспілок, які повинні мати вирішальний вплив при розгляді важливих питань щодо долі залізничників. Бо саме колектив найбільш зацікавлений у добробуті компанії, а не постійно змінні тимчасово виконувачі обов’язки керівники або закордонні „гості“ Наглядових Рад.
Друге і невід’ємне від першого. „Укрзалізниця“ має покривати потреби колективу і держави, а не окремих фінансово — промислових груп. Тому всі тарифи, особливо на вантажні перевезення , мають бути приведені у відповідність до таких потреб. Коли залізниця демпінгує і працює у збиток, десь не доотримує свою зарплату залізничник, але шикує на яхті „списочник Forbes“. Великий бізнес треба поважати і захищати, але не тоді коли він конкурує з добробутом національної компанії.
Третє. Звичайно, це боротьба з корупцією. Вона набула на залізниці катастрофічних масштабів. За ініціативою та участі членів ТСК на цьому тижні в Офісі Генпрокурора була міжвідомча нарада з усіма правоохоронцями. Впевнена, восени буде що підсумувати і на цьому напрямку. Я знаю, що все задумане відбувається не так швидко, як хотілось би. Але на вирішення проблем потрібно стільки ж часу, скільки на їх створення”, — сказала Гришина.
Доповнення
Минулого року “Укрзалізниця” зазнала рекордних збитків — понад 11 млрд грн. У січні розпочала свою роботу ТСК парламенту щодо “Укрзалізниці” і на початку липня затвердила звіт за результатами піврічної роботи. Масштабна корупція, з якою не справляється НАБУ, некомпетентні менеджери і повсюдна недбалість — основні причини занепаду “Укрзалізниці”, за оцінкою ТСК. Комісія закликає Кабмін у терміновому порядку звільнити всіх членів Наглядової ради та керівництво компанії, і на їх місце взяти компетентних людей. Разом з тим НАБУ має організувати роботу детективів і виправдати існування свого спецвідділу з розслідування корупції в “УЗ”.