Фінська влада веде розслідування щодо нафтового танкера, що входить до російського "тіньового флоту", на предмет того, чи він перерізав електричний кабель між Фінляндією та Естонією, повідомляє Financial Times, пише УНН.
Деталі
Eagle S було зупинено фінською владою після того, як підводний електричний кабель Estlink 2 у Фінській затоці було відключено у середу. Танкер, зареєстрований на островах Кука і транспортуючий нафту з росії до Єгипту, згідно з даними відстеження суден, був помічений над кабелем під час інциденту.
За словами людей, знайомих із розслідуванням, старий танкер є частиною російського "тіньового флоту" і знаходиться у центрі уваги розслідування Фінляндії. Eagle S також перебуває під слідством щодо того, чи перерізав він три кабелі зв'язку у Фінській затоці, додали люди.
Електрокабель між Естонією та Фінляндією вийшов з ладу: що відомо25.12.24, 14:51
"Тіньовий флот" є групою старих і часто погано обслуговуваних судів, що використовуються росією для обходу міжнародних санкцій на експорт нафти.
Різдвяний інцидент, мабуть, є останнім у серії щодо трубопроводів і кабелів, що стали мішенню у Балтійському морі з боку іноземних суден, що викликало побоювання навмисних атак на критично важливу інфраструктуру між країнами НАТО.
У повідомленні на X прем'єр-міністр Фінляндії Петері Орпо заявив, що влада розслідує інцидент. "Переривання лінії електропередачі не вплине на електропостачання фінів", - додав він.
Минулого року китайський контейнеровоз Newnew Polar Bear перерізав газопровід між Фінляндією та Естонією, але не був зупинений владою, оскільки перебував у міжнародних водах, вказує видання.
Минулого місяця китайський суховантаж Yi Peng 3 пройшов через два кабелі передачі даних між Фінляндією та Німеччиною, а також Швецією та Литвою приблизно в той час, коли вони були розірвані. Він зупинився на місяць у міжнародних водах між Данією та Швецією.
Минулого тижня китайські слідчі нарешті піднялися на борт судна, тоді як представники Швеції, Данії, Німеччини та Фінляндії були присутніми як спостерігачі. Але міністр закордонних справ Швеції розкритикував Пекін за те, що не дозволив головному шведському слідчому піднятися на борт або оглянути судно, яке тепер залишило регіон.
Випадок з Eagle S відрізняється тим, що судно добровільно зупинилося у фінських водах, за словами людей, знайомих із розслідуванням, не залишивши жодних питань щодо юрисдикції. Право власності на Eagle S незрозуміле, але, схоже, це єдине судно, що належить дубайській компанії. Спроби зв'язатися з власником у четвер не мали успіху.
Влада не визначила причину відключення кабелю Estlink 2. Естонія також заявила, що це не вплине на її електропостачання. Кабель використовується для експорту електроенергії з Фінляндії, яка нещодавно запустила свою останню атомну електростанцію, до Естонії.
Влада Фінляндії зберігає відкритість щодо останнього інциденту, не в останню чергу тому, що в Балтійському морі плавають десятки суден "тіньового флоту", що погано обслуговуються.
Екологічні активісти неодноразово попереджали про небезпеки в регіоні та інших місцях, пов'язаних із напівзруйнованими суднами.
У Середземному морі російське вантажне судно, яке під санкціями США за співпрацю з російськими військовими, затонуло між Іспанією та Алжиром у вівторок.
Три кабелі зв’язку між Естонією та Фінляндією вийшли з ладу26.12.24, 16:26
Як зазначило естонське видання Postimees, сьогодні о 16:00 мало відбутися екстрене засідання уряду Естонії, після якого о 18:00 запланована пресконференція. Теми прес-конференції - аварійне відключення Estlink 2 та захист підводної інфраструктури. Учасники пресконференції стануть відомими протягом дня, проте прем'єр-міністр Естонії Крістьян Міхал точно буде на місці.