"Це означає, що оцінка спроможності компанії виконувати свої кредитні зобов’язання трохи покращилася. Тому зрозуміло, що якщо “Укрзалізниця” буде виходити на ринок з бажанням запозичити кошти — їм це буде обходитися дешевше. Мова переважно про зовнішні запозичення“, — розповів він.
Експерт вважає, що для подальшого розвитку української залізниці потрібно здійснювати низку комплексних заходів, пов’язаних із реформуванням системи пасажирських і вантажних перевезень.
“Проблема держави в тому, що необхідно проводити реформу "Укрзалізниці“ та виділяти окремий напрямок вантажних перевезень, робити його конкурентним, щоб туди можна було долучати приватні інвестиції. Потрібна державна програма, яким чином ми розвиваємо пасажирські перевезення, бо їх розвивати потрібно. Тобто, субсидії можуть бути пов’язані з тим, що держава виділяє інвестиції на розбудову колій, оновлення рухомого складу, і це буде дозволяти здешевлювати перевезення для перевезення пасажирів”, — наголосив Кушнірук.
Нагадаємо, раніше очільник “Укрзалізниці” Володимир Жмак повідомив, що провідне рейтингове міжнародне агентство Fitch Raiting підвищило рейтинг Укрзалізниці з категорії “B-” у категорію “B” зі стабільним прогнозом.
Раніше міністр інфраструктури Владислав Криклій повідомив про плани поділити УЗ на три вертикалі: вантажні перевезення, пасажирські перевезення та інфраструктурні оператори.
Також повідомлялось, що на УЗ допущена приватна тяга.
“Цей проект є вкрай важливим та очікуваним для бізнесу протягом останніх років. Завдяки йому ще до набрання чинності закону "Про залізничний транспорт" ми зможемо дослідити, як функціонує ринок у зовсім інших умовах — за наявності одразу кількох перевізників. Відпрацюємо технічні та інші особливості в реалізації доступу до залізничної інфраструктури, визначимо можливі ризики в організації безпеки руху під час експлуатації приватних локомотивів”, — зазначив Криклій.