ukenru
ekspert-pro-rishennya-uryadu-schodo-tsin-na-palne-pidvischennya-marzhi-ne-virishit-usikh-problem-ale-umozhlivit-zakupki-operatoram

Експерт про рішення уряду щодо цін на пальне: підвищення маржі не вирішить усіх проблем, але уможливить закупки операторам

 • 254475 переглядiв

КИЇВ. 2 травня. УНН. Рішення уряду дозволити АЗС збільшити націнку на пальне є логічним, а зростання маржі дозволить операторам закуповувати більші обсяги. Таку думку у коментарі УНН висловив експерт Інституту енергетичних досліджень Юрій Корольчук.

Адміністративне регулювання ціни на нафтопродукти, за словами експерта, не давало змогу компаніям повною мірою організувати закупівлю пального.

Цитата

“Тієї маржі, що була встановлена раніше, вистачало на виплату зарплат працівникам, адміністративне управління, логістику, підтримку рівня безпеки на АЗС. Але для розвитку цього не вистачає. В умовах зниження обсягів споживання пального, постає питання, як мережі АЗС будуть існувати далі. Тому логічно, що держава йде на підвищення маржі, щоб дати можливість енергетичним компаніям закупити пальне за кордоном, оплатити більш дороговартісну логістику. Я б не сказав, що це кардинально вирішить ситуацію на ринку пального. Дефіцит буде залишатися. Щоб його не було, уряду потрібно включитися в процес переговорів з Єврокомісією, хоча це дуже важко. Але вчорашнє рішення – це хороший крок, щоб ціни не злетіли до космосу, але при цьому, щоб компанії могли заробити”, - вважає експерт.

Корольчук наголосив, що в умовах війни – це вимушена міра і вкрай важливо підтримувати економіку, адже вона має працювати.

Цитата

“Але обмеження, скоріше за все, і далі будуть залишатися. Не в таких обсягах, як, наприклад, до цього, коли є квота на кількість палива чи коли мережа АЗС працює виключно на потреби військових чи критичних інфраструктур. Це буде послаблюватися”, - впевнений експерт.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дефіцит пального: чи виявився енергетичний сектор України неготовим до війни і хто може врятувати ситуацію

Нагадаємо

28 квітня у столиці, а згодом і по всій країні, виник дефіцит пального на АЗС. Автомобілісти по кілька годин стояли у чергах для того, щоб заправити авто. АЗС відпускають обмежену кількість пального - від 10 до 20 літрів, також наявні не всі марки бензину та на більшості заправок відсутнє дизельне пальне.

1 травня Кабінет міністрів ухвалив рішення про підвищення граничного рівня торговельних надбавок, які нараховуються до середньої вартості 1 літра палива.

Так, зокрема, граничний рівень надбавок за літр дизпалива було підвищено з 5 до 7 гривень з урахуванням ПДВ, бензинів автомобільних - з 4,55 до 6,50 гривень з урахуванням ПДВ.

Зміни внесені на період воєнного стану та трьох місяців після його припинення чи скасування.

Очікується, що протягом тижня ситуація на ринку покращиться.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гетманцев: у Кабміні знають, як вирішити проблему дефіциту палива, але ціни зростуть

Українські Національні Новини

Економіка