Переможець конкурсу соціальних ініціатив "Роби своє" Артем Розкокоха заснував бізнес із виробництва макаронів, передає УНН із посиланням на спецпроєкт благодійного фонду "МХП-Громаді" "Шо Там?".
Деталі
Артем Розкокоха родом із села Баришівка, що на Київщині. З 16 років хлопець навчався кондитерської справи в переможниці шоу "МастерШеф 2" Лізи Глінської, відвідував її майстер-класи, працював на кухні, а всі зароблені кошти вкладав у навчання онлайн.
До повномасштабної війни Артем працював за кордоном, але повернувся в Україну з початком російського вторгнення. Тривалий час думав, чим займатиметься далі, поки його знайома керівниця місцевого БФ Надія Слухай не розповіла про грантову підтримку від "МХП — Громаді".
Хлопець був переконаний, що має надто мало досвіду, аби гарно презентувати свою ідею — кулінарний проєкт "Український макарон", де буде виготовляти вишукані іноземні десерти (тарти, моті, макарони), але з власним оздобленням і маркуванням, аби вони стали доступними для українців у маленьких містах і селах.
Але все ж він наважився. Спершу пройшов навчання від фонду — дізнався, як створити бізнес-стратегію і скласти бізнес-план.
Після навчання Артем заповнив форму на сайті фонду, де описав свою бізнес-ідею, хоча особливо не розраховував на перемогу.
"Ще кілька років тому я думав, що гранти виграють лише "свої": куми, брати, свати, і нереально там пробитися. Коли мені зателефонували з фонду й повідомили про перемогу, то першу хвилину я просто мовчав і не міг у це повірити. А коли дізнався, скільки цікавих бізнесів перемогли в конкурсі "Роби своє" за два роки, то змінив свою думку", — згадує Артем.
Артем Розкокоха отримав майже 70 000 гривень. Завдяки грантовій підтримці хлопець придбав дорогу духову шафу Bosch, блендер Bamix і потужну вафельницю.
"Якби не грант, то я б не зміг придбати таку вартісну техніку. А зараз використовую топову техніку й можу завдяки їй створювати ще більше десертів. До проєкту я готував 100 макаронів за 4-5 годин, а зараз ту саму кількість роблю вдвічі швидше", — ділиться хлопець.
Зараз Артем створює десерти на весілля й інші святкові заходи, а ще постачає свої кондитерські вироби у 8 закладів харчування та 3 магазини Броварського району.
Кондитер радить людям, які хочуть почати власну справу, не боятися знайти в ній експерта й звернутися по поради. Для Артема такою людиною є Ліза Глінська, якій хлопець вдячний за навчання та підтримку. Коли він завершив курс у Лізи, вона репостила його десерти у свої соцмережі з аудиторією пів мільйона людей. Підписники Лізи писали Артему з питаннями, як він готує той чи інший десерт, тому з часом хлопець вирішив запустити власне навчання.
Кондитер публікує свої десерти в TikTok, а також уже створив власний курс і запустив його наприкінці літа минулого року. Зараз в Артема навчаються онлайн люди з України та з-за кордону.
Окрім цього, хлопець намагається своїм кондитерським бізнесом підтримувати військовослужбовців: долучається з десертами до аукціонів, передає смаколики на фронт. Він розповідає, що готував свої десерти на великий аукціон, де волонтери назбирали на ЗСУ 160 000 гривень. Тоді 5 тістечок продали за 10 000 гривень.
Додамо, що нещодавно стартував новий сезон конкурсу "Роби своє" від "МХП — Громаді". Підприємці можуть отримати до 100 000 гривень на розвиток власної справи. Фонд планує підтримати до 80 ініціатив у 13 областях України. Заявки приймають до 9 квітня 2024 року.
Аби взяти участь у грантовому конкурсі, необхідно:
1. ознайомитися з загальною інформацією про конкурс;
2. завантажити аплікаційну форму на сайті;
3. зберегти її на власному гугл-диску чи комп’ютері;
4. заповнити форму реєстрації на сайті, де варто описати свій проєкт чи бізнес-ідею, зазначити бажану суму гранту, яка необхідна для її реалізації, поділитися, як саме плануєте використовувати грантові кошти та вписати особисті дані;
5. додати до заповненої на сайті форми аплікаційну заявку в pdf-форматі.
"Одним з найважливіших критеріїв відбору будь-якого грантового конкурсу є наявність чіткої бізнес-моделі та розуміння попиту цільової аудиторії. Детально опишіть, яким ви бачите свій бізнес, а також вкажіть, яку потребу має ваша громада щодо отримання саме вашої послуги. Що більше цифр, статистики та показників ви наведете, то легше буде оцінити потенціал вашої ідеї", — говорить керівник відділу національних проєктів Володимир Панченко.
Довідка
"МХП-Громаді" - український благодійний фонд, який почав свою діяльність 2015 року. Його головна місія - комплексний розвиток громад. Географія діяльності налічує 12 областей України: понад 700 містечок і сіл. Від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну Фонд системно підтримує людей, які перебувають у регіонах бойових дій, українських захисників та рятувальників, громади, лікарні та пологові будинки, благодійні установи, які дбають про дітей-сиріт та літніх людей, а також людей, які через війну залишилися без дому та засобів для існування.