Деталі
У 2030 році викиди мають скоротитися на 55 відсотків в порівнянні з рівнем 1990 року, а до 2050 року їх слід звести до нуля.
Один з ключових пунктів реформи — запровадження механізму транскордонного вуглецевого регулювання (ТВР), який передбачає митні збори з товарів, що ввозяться в ЄС товарів в залежності від їх вуглецевого сліду. Таким чином в Брюсселі сподіваються захистити своїх виробників, оскільки посилення керування по температурі в ЄС підвищує їх витрати і погіршує їхні конкурентні позиції в порівнянні з виробниками з країн з менш жорстким регулюванням.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Повені та посухи загрожують Європі, допомогти врятувати її мають заплави річок — екологи
Прискорення темпів декарбонізації економіки
Ще один основний пункт кліматичної програми ЄК — розширення діючої системи торгівлі квотами на викиди CO2 (ETS) шляхом включення в неї нових галузей економіки, що має прискорити темпи декарбонізації. Так, Брюссель хоче ввести квоти на викиди, вироблені автомобільним сектором і при обігріві будівель.
Євросоюз має намір істотно посилити стандарти викидів для нових автомобілів в наступні 15 років. До 2030 року у нових автомобілів повинен скоротитися викид шкідливих газів на 55 відсотків у порівнянні з 2021 роком. З 2035 року в Євросоюзі повинна бути припинена продаж новихмашін з дизельними і бензиновими двигунами. Крім того, пропонується на основних автомагістралях в ЄС через кожні 60 кілометрів побудувати зарядні станції для електромобілів, а через кожні 150 кілометрів — для машин на водневому паливі.
План Єврокомісії потребує затвердження усіма країнами ЄС і Європарламентом. Очікується, що на дискусії піде не менше одного року.
Нагадаємо
ООН визначила температурний рекорд для Антарктиди.