Цитата
“Метою дослідження ринку є визначення Комітетом та його територіальними відділеннями стану конкурентного середовища на ринку, його оцінка та внесення пропозицій щодо здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, забезпечення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції”, — повідомили у пресслужбі АМКУ.
Деталі
Таким чином для здійснення контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції АМКУ проведе дослідження ринку вантажних автомобілів, визначить межі товарного ринку, а також становище на ньому Scania Україна.
“Під час дослідження ринку узагальнюється інформація, наявна в Комітеті, та інша інформація, отримана із загальнодоступних джерел, мережі Інтернет, органів статистики, засобів масової інформації тощо, яка дозволяє визначити специфіку та особливості функціонування ринку”, — пояснили в АМКУ.
В Антимонопольному комітеті також запевнили, що дослідження ринку та становище на ньому Scania Україна у цьому випадку не стане причиною, з якої у майбутньому відхилятимуться будь-які нові заяви на дистриб’ютора шведських вантажівок.
“Комітет проводить дослідження ринку та визначає становище суб’єкта господарювання на ринку в кожному окремому випадку, залежно від ситуації та особливостей притаманних саме цьому дослідженню”, — зазначили там.
Що далі?
Разом із тим, в АМКУ підтвердили, що законодавством не передбачено окремих термінів для проведення цього дослідження ринку. Тому немає жодних підстав виключати, що це лише процесуальні хитрощі для затягування розгляду заяви колишнього дилера “Журавлина” на Scania Україна щодо порушення антимонопольного законодавства. Таку думку висловила ексдержавна уповноважена АМКУ Агія Загребельська.
“АМКУ жодного висновку не надає і тягне час, що свідчить про те, як на мене, що у посадовців у Комітеті є певна зацікавленість в тому, щоб цю справу не доводити до логічного завершення”, — вважає Загребельська.
Контекст
Антимонопольний комітет у судовому порядку був зобов’язаний повторно розглянути заяву колишнього дилера “Журавлини” про можливі ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Scania Україна. Натомість — АМКУ розпочав безстрокове дослідження становища Scania Україна на ринку вантажних автомобілів.
За словами власника українського підприємства “Журавлина” Олега Політила, внаслідок агресивної та експансивної політики Scania Україна, незалежні дилери в Одесі та Львові припинили діяльність, а київський (“Проскан”) і сарненський (“Журавлина”) дилери, хоч фактично й припинили діяльність, але продовжують відстоювати свої права в судових спорах із представництвом шведського гіганта.
“Ми власними зусиллями та ресурсами сформували в Україні в інтересах Scania відповідну інфраструктуру, культуру сервісного обслуговування за європейськими стандартами, чим створили системний попит на продукцію шведського виробника вантажівок, маючи стабільний ріст продаж. Аж тут Scania змінила свою політику діяльності в Україні й вирішила позбутися вітчизняних незалежних дилерів в односторонньому порядку, незаконно розриваючи договірні зобов’язання”, — зазначив Політило.