Цитата
“За результатами проведених аналітичних досліджень, співробітники ГУ ДФС у м. Києві встановили, що одне із підприємств документально відобразило реалізацію в адресу філії „Південно — Західна залізниця“ гальмівних дисків, послуг зі збирання двигуна, заміни фільтрів, демонтажу труб на суму майже 33 млн грн, а фактичне придбання ТМЦ не здійснювалось”, — заявили в ДФС
Деталі
Аналізуючи фінансово-господарську діяльність підприємства-підрядника також встановлено, що у 2019 році воно купувало виключно продукти харчування, будівельні матеріали, що підтверджує відсутність можливостей з постачання необхідних ТМЦ, розповіли податківці.
Також встановлено, що операції між СГД та філія “Південно — Західна залізниця” проходили без ПДВ.
Фактично філія “Південно — Західна залізниця”, здійснюючи свою фінансово-господарську діяльність, оприбуткувала до свого бухгалтерського балансу раніше вже списані та відреконструйовані власними силами гальмівні диски, відобразивши їх фіктивне придбання від згаданого суб’єкта. У результаті вищезазначеної злочинної схеми грошові кошти були безпідставно переведені на банківські рахунки підприємства-підрядника.
“Внаслідок таких дій службові особи філії „Південно — Західна залізниця“ шляхом зловживання службовим становищем допустили розтрату або заволодіння коштами в особливо великих розмірах, а також умисно ухилилися від сплати податку на прибуток шляхом документального відображення безтоварних операцій та безпідставного завищення витрат, що призвело до фактичного не надходження до державного бюджету коштів у розмірі майже 6 млн грн
За результатами санкціонованих обшуків було встановлено та вилучено бухгалтерську документацію, журнали — ордери, в яких відображається факт придбання ТМЦ та послуг у фіктивного підприємства на суму майже 33 мільйони гривень.” — зазначив Голова ДФС Вадим Мельник.
У контексті
Правоохоронні органи помітно активізували свою роботу на “Укрзалізниці” після створення у Верховній Раді профільної Тимчасової слідчої комісії. У липні за ініціативи ТСК було проведено в Офісі Генпрокурора міжвідомчу нараду, де силовики скоординували свої дії.
“Принципова позиція членів ТСК, яку ми доводимо до правоохоронців: боротися треба з поточними злочинами. Бо коли ми розслідуємо кримінальні провадження періоду мезоліту, нас всіх продовжують грабувати. Корупція на залізниці йде онлайн, тому протидія має бути дзеркальною. Завдання правоохоронців присікти не злочин, а запобігти повтору схем. Вони одні й ті самі впродовж багатьох років. Крадії не надто напружуються у креативі”, — прокоментувала нараду голова ТСК Юлія Гришина.
Також вона додала, що збитки “Укрзалізниці” від корупції за останній рік склали 8 млрд грн. Таку цифру нарахували в НАБУ.
Доповнення
Минулого року “Укрзалізниця” зазнала рекордних збитків — 12 млрд грн.