“Роздрібний акциз - це був податок на роздрібну торгівлю, і платили його не всі. А ми повинні розуміти, що навіть у тому вигляді, в якому він був до цього часу, це фіксована ставка 4,2 євроцента із кожного літра.
Тобто, якщо цей акциз не сплачувати, а адмініструвати його досить складно, то ви одразу отримуєте ринкову перевагу на 1 грн 27 коп. на літрі, а це вдвічі більше, ніж ви планували заробити на 1 літрі пального. І надзвичайно складно було адмініструвати цей роздрібний акциз. Механізм для цього був так і не розроблений. Адже тільки по ринку нафтопродуктів - більше 7,5 точок адміністрування, і ДФС фактично розписалася у неможливості проконтролювати цей процес”, - пояснив експерт.
ЧИТАТИ ТАКОЖ: Уніфікація акцизів на пальне позбавить сірих дилерів можливості нечесно конкурувати
Відтепер, за словами Л.Косянчука, коли ставка роздрібного акцизу включена до основного податку, на ринку нафтопродуктів прогнозується суттєве зменшення корупційної складової.
“Тепер точок адміністрування залишилось всього дві - кордон і виробництво. Тобто, дуже гарно податок буде адмініструватися, і тепер його не сплатити не вийде.
Тобто, як тільки паливо перетнуло кордон, - його вже сплатили, виробили - вже теж сплатили. Все: таким чином оцю несплату, по різних оцінках, до 3 млрд грн в місяць ми прибрали - поставили всіх в рівні ринкові умови”, - додав він.
Л.Косянчук наголосив, що існування роздрібного акцизу, сплата якого не контролювалася належним чином, дуже стимулювало розвиток “наливайок” з продажу скрапленого газу і дизельного пального.
“Ми сподіваємося і очікуємо від цього заходу, що суттєво зменшиться корупційна складова на ринку, всі стануть в рівні умови, і ринок буде функціонувати із меншою тіньовою стороною. Так що це повний позитив”, - резюмував експерт.
Нагадаємо, Верховна Рада ухвалила законопроект, який передбачає скасування роздрібного акцизу на пальне, шляхом перенесення його ставки у розмірі 5% до основного податку.
На необхідності цього важливого для ринку рішення провідні нафтотрейдери наголошували практично з першого дня запровадження роздрібного акцизу.
“Це, звичайно, гарне рішення. Ринок його вітає та підтримує”, - зазначив генеральний директор мережі АЗС WOG Сергій Корецький, коментуючи новий закон.
За його словами, об’єднання роздрібного та основного акцизів на пальне дає підстави сподіватися на швидке скорочення сірого ринку пального.
“Це сприятиме боротьбі з нелегальним ринок. Думаю, кількість наливайок автоматично і дуже швидко зменшиться. Адже їх бізнес будувався на несплаті роздрібного акцизу. Наразі такий вид "заробітку“ просто втратить свій сенс”, - додав він.