Саме для того, щоб розслідувати такі конфлікти, й існує НАЗК, яке повинно сказати своє слово у цій скандальній історії, вважає експерт.
ЧИТАЙТЕ ТАКЖЕ: Павелко втягнув УЕФА в корупційний скандал
“Безумовно, тут є ознаки конфлікту інтересів. Якщо даний чиновник впливає на виділення коштів і на їх подальший розподіл та де-факто освоєння (як президент ФФУ — ред.), то тут є безумовний конфлікт інтересів.
Саме для цього існує НАЗК. Є закон, який дуже чітко прописує ці речі. Цей чиновник, депутат (Павелко — ред.) має особисто заявити, згідно з чинним законодавством, про можливість конфлікту інтересів, надати всю інформацію або у комітет з етики або написати заяву на голову ВР — далі це передається у НАЗК, там розслідують і роблять висновок.
Та якщо він цього сам не зробив — тоді НАЗК повинне самостійно це зробити і далі може мати до нього певні претензії як до державної особи аж до позбавлення (Павелка — ред.) однієї з посад”, — сказав він.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Українці очікують реакції УЄФА на корупційний скандал з футбольними полями від Павелка
Разом з цим Кочетков зауважив, що депутатів за порушення законодавства карають дуже неохоче.
“Однак НАЗК повинно обов’язково відреагувати. Крім того, щодо зайняття депутатом посади у міжнародних футбольних організаціях, то на це, на такий так званий конфлікт інтересів, мають вже реагувати й профільні відомства цих іноземних країн, де зареєстровані такі організації”, — додав експерт.
Нагадаємо, ЗМІ ретельно проаналізували державні закупівлі послуг із будівництва та реконструкції футбольних полів зі штучним трав’яним покриттям. Таких тендерів наприкінці минулого року було проведено 300. Видання “Бізнес.медіа”, зокрема, з’ясувало, що під ці закупівлі була організована ціла схема, реалізація якої могла мати на меті заробіток для чиновників ФФУ.
Журналісти підкреслюють, що довкола ФФУ утворено низку комерційних компаній. Функціонувати окремі з них почали лише тоді, коли на горизонті “замаячило” бюджетне фінансування проекту з побудови штучних полів для футболу по всій країні.
Зазначається, що за кошти УЄФА в Україні побудували завод із виробництва покриттів для футбольних полів. У підсумку продукція саме з цього заводу була закуплена абсолютною більшістю держаних та комунальних замовників. Для цього перемогу у тендерах без відкритого аукціону повіддавали компаніям, пов’язаним із ФФУ. Маржа на закупівлях сягала 50%, пишуть автори розслідування.
“Проаналізувавши результати закупівель, можна дійти нескладних висновків про значне завищення цін „на траву“ від ФФУ. Зокрема, високоякісне покриття зі штучної трави, імпортоване в Україну з Німеччини, коштує близько 12,5 євро за кв. м. Додаємо ще близько 30% маржі та отримуємо кінцеву ціну у розмірі 16,2 євро за м. кв. У „дочок“ ФФУ держава та комунальні підприємства придбали трав’яні поля за ціною: 13,16 євро за кв. м. 50% маржі = близько 20 євро за кв. м”, — йдеться у матеріалі “Бізнес.медіа”.