Вплив штучного інтелекту у банківській сфері у найближчій перспективі скоріше за все обмежиться двома напрямками: підвищення безпеки операцій та підвищення швидкості обслуговування. Таку думку у коментарі УНН висловив fintech-експерт Гела Слюсарчук.
Підвищення безпеки усіх банківських та платіжних операцій за допомогою більш досконалого аналізу дій клієнта, його платежів і ухвалення рішень стосовно них. Підвищення швидкості та якості обслуговування клієнтів у стандартних питаннях через зміну оператора на ШІ
У більш віддаленій перспективі експерт передбачає зменшення штату банківських співробітників, передусім за напрямами фінансового моніторингу, кредитів та навіть серед розробників, адже ШІ зможе забезпечити виконання значної кількості функцій працівників із цих напрямків.
Водночас співзасновниця першої в Україні фінтех-екосистеми Concord Fintech Solutions Олена Сосєдка дивиться на питання заміни працівників на ШІ дещо інакше. На її думку, хоча використання ШІ і може зменшити потребу в деяких традиційних ролях, однак технології створюють нові можливості, особливо у сфері аналізу даних, розробки програмного забезпечення та управління інноваціями.
"Адаптація до цих змін вимагатиме від працівників набуття нових навичок та постійного навчання", - додає Сосєдка.
Олена Сосєдка вважає, що окрім застосування ШІ для комунікації з клієнтами (наприклад, чат-боти), а також для запобігання шахрайству, він може використовуватись для кіберзахисту фінустанов, аналізу великих даних (наприклад, у кредитуванні), а також для автоматизації деяких рутинних процесів банків.