Деталі
На запитання, як обмежити негативний вплив соціальних мереж на дітей, Савінов відповів: "Повинен бути доступ до медіагігієни — це новий напрям дослідження, у нашому Інституті також розробляється".
Зі слів наукового співробітника, є нові дослідження стосовно того, як дітей привчати до критичного сприйняття змісту того, що є у ЗМІ, соціальних мережах.
"Критичне сприйняття – це коли дитина в принципі не має силового обмеження на користування соціальними мережами, але є точка зору інтерпретації того, що дитина робить. Тобто ненав'язливо, обережно, батьки та освітяни мають сформувати критичне ставлення, додаткову інтерпретацію до того, що може там відбуватися, і тоді дитина буде розуміти, що це не є істина в останній інстанції, або довірливе спілкування. Ідею критичного сприйняття через додаткову інтерпретацію, дорослу, розумну, привабливу, батьки мають формувати у дитини, й тоді вони будуть розуміти, що це не є істина", - додав Савінов.
На уточнююче запитання, як саме допомогти дитині сформувати критичне мислення, Савінов зауважив: "Розповідати історії, основний механізм формування свідомості та особистості - це історії. Наприклад, про випадок у Боярці, де таблетками отруїлися студентки. Її потрібно розповідати та правильно інтерпретувати, не просто залякувати, а говорити, що є можливість певних маніпуляцій, певних некоректних практик".
За його словами, батьки повинні розуміти, що коли дитина виходить в інтернет, це майже те саме, коли вона перебуває на вулиці. Є правила безпеки щодо поведінки на вулиці.
"Інтернет – це те саме, а можливо навіть й шкідливіше, там є більше загроз, тому що доступ дитини майже цілодобовий і його важко проконтролювати", - зазначив Савінов.
Окрім того, він наголосив, що батькам важливо спілкуватися з дітьми не лише про справи, а й цікавитися їхнім душевним станом та зі свого боку також ділитися власними думками, для того, щоб сформувати довірливі стосунки.
Доповнення
Уповноважений з прав дитини в Україні Микола Кулеба підтримує заборону в Україні соцмереж, в яких немає контролю за шкідливим для дітей контентом, зокрема мережі Tik Tok.
Контекст
У ліцеї у Боярці, що неподалік від Києва, 16 лютого дві семикласниці отруїлися препаратом “Дротаверин”, одна дівчинка загинула, інша — госпіталізована.
Пізніше у прокуратурі повідомили, що дві учениці “побачили в одній із соцмереж відео із закликом випити 40 таблеток медичного препарату і вирішили спробувати”, що в результаті і привело до трагедії.
Розпочато кримінальне провадження за фактом доведення дівчат до самогубства.
Варто зазначити, наступного ж дня після інціденту стало відомо, що в Умані на Черкащині в школі дві восьмикласниці наковталися пігулок та потрапили до лікарні.