“З часів коли С.Курченко пішов з українського ринку і країни в цілому, ринок дуже змінився. У нас скоротилося споживання бензину та дизельного палива, але виросло споживання скрапленого газу. Сьогодні кожен третій літр палива, який продається на заправних станціях це скраплений газ. Це я говорю для того, щоб ви розуміли масштаби проблеми про яку йде мова.
Сьогодні , скажімо так, під атакою соціальне паливо, а завтра не виключено, що ця атака перейде на ринок світлих нафтопродуктів — бензину і дизельного палива”, — сказав він.
За словами експерта у списку санкцій опинилися потужні імпортери скрапленого газу, а також трейдери бензинів і ДП. Зокрема, є компанії “Паралель” і “Автотранс”.
Експерт наголосив, що рішення вказівки зупиняти ринку контролюючим органам поступають від СБУ та ГПУ.
“Блокада імпортерів може мати різні наслідки. Вже у найближчий час це може призвести до непоправних наслідків на ринку.
Увагу громадськості потрібно звернути на СБУ та ГПУ. Із одного із цих двох органів і поступають вказівки, що робити іншим контролюючим органам, наприклад, митниці чи органам виконавчої влади, як зупиняти ринки.
У них є на рухах томи з гарно розписаною інструкцією, як на вільному ринку робити перепони і як заробляти на цьому ринку. От відповідно ми це і бачимо”, — зазначив О.Сіренко.
Він також додав, що від санкцій проти імпортерів скрапленого газу постраждають споживачі, адже дію СБУ спровокують дефіцит ресурсу.
“Це зачепить всі галузі економіки і кожного громадянина України. Перший дефіцит спровокує ріст цін і всі відразу на своїх гаманцях відчують. Чи то скраплений газ чи то бензин — у нас виростуть вище тридцяти гривень і це найобережніші прогнози у дефіцитній ситуації”, — сказав експерт.
Нагадаємо, як повідомляв УНН, під санкції, що передбачають заборону зовнішньоекономічної діяльності потрапили імпортери близько 40% скрапленого газу. Вказане рішення МЕРТу має вступити в дію у березні поточного року.
За словами нардепа С.Лещенка, санкції проти трейдерів газу введені з метою заведення нового гравця на ринок.